52 találat a(z) Gazdasági Versenyhivatal cimkére
Csaknem félmilliárdos bírságot szabott ki a GVH egy jegyértékesítő platform üzemeltetőjére Cikk
A nemzeti versenyhatóság 472 milliós bírságot rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt, olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján
Baktériumot öl, vírust nem – 147 milliót fizet a megtévesztésért a Dettol termékcsalád forgalmazója Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 147 milliós bírságot szabott ki a Dettol termékcsalád forgalmazójára, amiért a járványhelyzetben megalapozatlan állításokkal reklámozta fertőtlenítőszereit.
Változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai: mutatjuk mire figyeljen! Cikk
A november 26-ai „fekete pénteket” a fogyasztók mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is figyelemmel kíséri. Az elmúlt években többször szabtak ki bírságot webáruházakra jogsértő reklámkampányok miatt. Az eladóhelyeknek, – így a webáruházaknak is – fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Önfeladással indult, mégis félrevezették a hatóságot – bírságolt a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 135 milliós bírságot rótt ki három, mezőgazdasági gépekkel kereskedő vállalkozásra, amiért színlelt versenyben osztottak fel egymás között több mint egy tucatnyi hazai közbeszerzést. A háromból két vállalkozás is önfeladással jelentkezett a bírság csökkentésének reményében, utóbb azonban kiderült, hogy félrevezetően informálták a hatóságot.
Új uniós irányelv – hatékonyabb versenyfelügyelet Cikk
A hazai versenyfelügyeletre is kedvező hatással volt az ECN+ irányelv, amely a tagállami versenyhatóságok erősítését célozta, olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján.
Ilyen hatással volt a járvány a fogyasztói szokásokra Cikk
Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a COVID–19 járvány idején. Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről, illetve igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni. Mindezek mellett „zöldebb” döntéseket hoznak, vagyis hajlandóak többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát, olvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján.
Forgalomból kitiltott terméket reklámoznak: a GVH vizsgálatot indított Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat, olvasható a GVH honlapján.
Versenyfelügyeleti eljárás: étrend-kiegészítők telemarketinges értékesítését vizsgálja a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított két céggel szemben, amelyek tisztességtelen módszerekkel népszerűsíthették a „Helvetia Apotheke” étrend-kiegészítőket.
Webáruházat nyitna? Ezekre figyeljen, hogy elkerülje a bírságot! Cikk
A járványhelyzet hatására Magyarországon is berobbant az internetes kiskereskedelem. Sok cég nyitott webshopot és egyre többen helyeznek nagyobb hangsúlyt az online értékesítésre. Az erőltetett fejlesztés azonban könnyen vezethet több millió forintos bírsággal járó hibákhoz. Az online áruházaknak számos adóadminisztrációs, jogi, adatvédelmi és információbiztonsági szabálynak kell megfelelniük, olvasható az EY elemzésében.
Versenyfelügyeleti bírság ismétlődő jogsértés miatt Cikk
Ismételten jogsértő módon reklámozta forgalmazója a CalciTrio elnevezésű étrend-kiegészítőt. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csaknem 47 milliós bírságot rótt ki a vállalkozásra, olvasható a GVH honlapján.
A GVH megszüntette az RTL és a Central Digitális Média összefonódásának vizsgálatát Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. és a Central Digitális Média Kft. összefonódásának vizsgálatát. Az eljárás során ugyanis kiderült: időközben a felek fúzióval kapcsolatos akarategyezsége megszűnt, így az eljárás okafogyottá vált, olvasható a GVH honlapján.
Vizsgálatot indít a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt.-vel szemben a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt.-vel szemben, mivel a cég vélhetően megtévesztette üzletfeleit a mentolos dohánytermékek értékesíthetőségéről.
Versenyhivatali döntés: vonzóbbá válhatnak a startup-ok a befektetők számára Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta az informatikai képzési szolgáltatásokat nyújtó CodeCool Kft. felvásárlásához kapcsolódó versenykorlátozásokat értékelő eljárását. A versenyhivatali döntés lehetővé teszi olyan feltételek kikötését startupok értékesítésekor, melyekkel biztosítani lehet, hogy az innováció feltalálói és kidolgozói később ne támasszanak versenyt ugyanazon ötletükre alapozva. Ezáltal vonzóbbá válhat a startup jellegű vállalkozásokba történő befektetés és az innovációra való ösztönzés is fennmarad, mivel annak piaci értéke értékesítése után sem csökken, olvasható a GVH honlapján.
Ágazati vizsgálatot indít a GVH a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán Cikk
A Gazdasági Versenyhivatalhoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a kisebb szolgáltatóknak eleve magasabb költségeik keletkeznek, ami akár versenyhátrányt is jelenthet – ez a verseny (kínálat) torzulását vagy korlátozását okozhatja. A jelenség végső soron oda vezethet, hogy a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb számú szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódik. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke ezért úgy döntött, hogy ágazati vizsgálatot indít e folyamatok feltárására és a szükséges beavatkozás azonosítására – írja honlapján a GVH.
Versenyfelügyeleti eljárás indult az Alza ellen Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások a www.alza.hu weboldalon agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, mellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, olvasható a GVH honlapján.