342 találat a(z) EKÁER cimkére
Háromszögügylethez kapcsolódó raktározás Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cég - DE - Németországi gyártó B cég - CZ -Nemzetközi üzletlánc cseh beszállítója C cég - HU - Nemzetközi üzletlánc magyarországi leányvállalata – végső vevő A számlázási útvonal: DE Német gyártó – CZ beszállító-nemzetközi üzletlánc – HU leány végső vevő Fuvarozási útvonal: DE Német gyártó – HU magyarországi bérraktár – HU végső vevő A kérdésem az, hogy az ügyletben mi a magyarországi bérraktározó cég státusa áfa és ekáer szempontjából? Milyen feltételek szükségesek így a bérraktározáshoz? A fuvaroztató a német gyártó. A fuvarparitás CIP, az áru mindaddig a német gyártó tulajdona, amíg az üzletlánc raktára át nem veszi azt. Kötelez-e a raktározás magyarországi telephely létesítésére? Az ügylet magyarázata, hogy az üzletlánc raktára egyszerre csak kis mennyiséget vesz át az áruból, és hogy a gyártó megspórolja a gyakori kis mennyiség szállítási költségét, Magyarországon, egy kapcsolt vállalkozásánál tárolna nagyobb mennyiséget, és innen szállítana gyakrabban a végső vevő magyarországi raktárába. A bérraktározást vállaló cég egyébként ilyen árut nem forgalmaz, a bérraktározásról szolgáltatási számlát állít ki. Köszönettel: Máté Lilla
Az augusztusi ekáer-módosításra vonatkozó kérdés Kérdés
Amennyiben egy kft. nem útdíjköteles gépjárművel (Landrover Discovery típusú terepjáró, súlya: 2750 kg) hazavontat EU tagállamból későbbi eladásra szánt gépkocsit, és a vontatott/továbbértékesítésre szánt gépjármű súlya meghaladja a 750 kilogrammot, kell ekáerszámot kérnem? (Így az összsúly meghaladná a 3500 kilogrammot)
Ekkor ne számítson az ekáer-re Cikk
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közzétette, hogy mikor szünetel az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer.
Ekáerváltozás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Jól értelmezem-e, hogy a jogszabály és a rendelet összhangjának hiánya nem érinti a kockázatos termékek szállítására vonatkozó szabályokat, hiszen az ekáerrendelet 3. paragrafus (5) bekezdése eddig is adott utasítást a kockázatos termékek esetén a nem útdíjköteles gépjárművel végzett szállításokra? Jól gondolom-e, hogy kockázatos termék esetén akár útdíjköteles, akár nem útdíjköteles gépjárművel (még akkor is ha azt 3,5 tonnát meghaladóan pakolják meg) történik a szállítás, csak az értékhatárok valamelyikének meghaladása esetén kell ekáerszámot kérni?
Ekáer: hiányzik az összhang a szabályozásban Cikk
Nem sikerült tökéletesre az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer augusztustól hatályos módosítása: a vonatkozó rendelet nem követi a törvényben előírtakat.
Új igazgatóval erősít a Deloitte Cikk
Szeptembertől a Deloitte Magyarország irodájához csatlakozott igazgatóként Pankucsi Zoltán, aki az elmúlt három és fél évben a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkári pozícióját töltötte be, továbbá tagja volt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal átalakítását előkészítő munkacsoportnak is.
Áfabevétel: 150-200 milliárd forintos többlet köszönhető ennek Cikk
Magyarországon egy év alatt – 2013-ról 2014-re – több mint négy százalékponttal csökkent az áfaadórés az Európai Bizottság tanulmánya szerint, ami azt jelenti, hogy mérséklődött az adóelkerülés – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Szünetel az ekáer Cikk
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleményben tudatja, hogy szünetel az ekáer.
Ekáer Kérdés
Kereskedelmi cég kizárólag belföldi nagykereskedőktől szerez be papír- és háztartási vegyiárukat, amelyek egy részét más cégeknek, illetve viszonteladóknak értékesíti. Ezeket túrajáratokkal szállítja ki. A saját tehergépkocsik 3,5 tonna alattiak. Kérdéseink: 1.) Helyesen értelmezzük-e, hogy ez nem közúti fuvarozással járó tevékenység (mivel nem első áfaköteles értékesítés), tehát nem vonatkozik rá az ekáer? 2.) Amennyiben lenne 3,5 tonna feletti tehergépkocsink, vonatkozna-e ránk az ekáer, és ha igen, milyen okból? 3.) A 3,5 tonna alatti tehergépkocsi esetleges túlrakodását be kell-e jelenteni az ekáerben és milyen okból? Ha igen, ez milyen következményekkel jár, hiszen ezzel gyakorlatilag „feljelentjük” magunkat?
Ekáer-mentességek Kérdés
Tisztelt Szakértő! Építőipari kereskedő cég vagyunk, vásárolunk külföldön-belföldön egyaránt. 1. Van egy nem útdíjköteles teherautónk, amelynek összsúlya rakottan 3500 kg. (1690 önsúly+1810 áru=3500 kg) Eddig nem kellett ekáer, mert mi nem kockázatos termékeket értékesítünk és 2,5 tonna alatt eddig mentességet kaptunk. Ha most rápakolok 500 kg első adóköteles terméket, amit importként hoztam be kell ekáert kérnem 500 kg-ra? (A mentességek megmaradtak?) 2. Van egy 6 tonnás útdíjköteles autó, amelyre szeretnék felpakolni 200 kg vasat valahol, majd a saját telephelyemen + 1300 kg első adóköteles terméket, + 4 tonna nem ekáerköteles árut, így menne vevőhöz. Eddig itt szintén mentesség volt, mert ez összesen 1500 kg első adóköteles termék. Kell-e kérni ekáert az 1500 kg-ra? Illetve, ha megállítják az autót, kell-e bizonyítanom, hogy az ekáerköteles áru csak 1500 kg az 5,5 tonnából? Hogyan bizonyítom ezt? Köszönöm
Ekáer Kérdés
A kft. tűzifaeladással foglalkozik. Magánszemélyeknek adja el a fát, és azt a kft. saját kocsijával ki is szállítja. Ekáer-bejelentési kötelezettsége van-e?
Friss! Nem lesz elérhető a NAV oldala és más ügyfélkapus szolgáltatás sem Cikk
KArbantartás miatt nem lesz elérhető a Kormányzati Portál és az Ügyfélkapu 2016. augusztus 08-án (hétfő) 22:00 óra és 2016. augusztus 09-én (kedd) 02:00 óra között.
Újabb fogás az ekáerrel! Ismét hamis edényeket rejtett a kamion Cikk
Egy hónapon belül újabb hamis edényszállítmányt foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei Vámosszabadi térségében, a mostani, több mint 600 millió forint értékű rakomány címzettje is az a cég volt, ahová a július 14-én lefoglalt, szintén hamis edénykészletek is tartottak.
Ekáerváltozás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Sajnos számunkra nem egyértelmű, hogy kire vonatkozik az augusztusi módosítás. Kockázatos termékekre vagy a nem kockázatosra is? Az augusztus 1-jétől hatályos Art. 22/E (1) változásával nem kellett volna az 5/2015. NGM-rendeletet is módosítani? A 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett fuvarozásra konkrétan mikor kell ekáerszámot igényelni? Például nem útdíjköteles autón három vevőnek 600-600 kilogramm nem kockázatos áruja van, így meghaladja a 3,5 tonnát. Kell-e ekáerszám? Válaszát előre is köszönjük!
Ekáer Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem az lenne, hogy az augusztusi változás (össztömeg 3,5 tonna feletti) vonatkozik-e a kompenzációs felárral értékesítő őstermelőkre is?