34 találat a(z) árukészlet cimkére
Second hand bolt árukészlete adományból Kérdés
Egyszerűsített végelszámolás, bevallások, beszámolók Kérdés
Termékátadás határozott időre, termékfejlesztés céljából Kérdés
Zárjuk az évet – leltározzunk! Mit, mikor, hogyan kell megszámolni? Cikk
Az üzleti év könyvviteli zárása számos – önmagában is fontos – feladatot foglal magában. Cikkünkben a leltárral kapcsolatos szabályokat foglaljuk össze.
Bemutatótermi árukészlet Kérdés
Egyéni vállalkozó költségelszámolása Kérdés
Kilépés az áfakörből Kérdés
Személyi jövedelemadó egyéni vállalkozó átalakulás kft.-vé Kérdés
Árukészlet értékvesztés elszámolása II. Kérdés
Áfakörből való kilépés Kérdés
Végelszámolás. Kérdés
Egyszerűsített végelszámolás: mi a teendő az ingatlannal, az árukészlettel? Cikk
Egyik ügyfelünk egyszerűsített végelszámolással szeretné megszüntetni a cégét. A kft. egyedüli tagja egy másik kft. A megszűnését tervező cég főkönyvében szerepel ingatlan, illetve árukészlet is. Ahhoz, hogy a társaság végelszámolása befejeződjön, értékesíteni kell az ingatlant, illetve az árukészletet, vagy az adómentesen átadható a tulajdonos kft. részére? Ha adómentesen átadható a tulajdonos kft. részére, akkor ezt hogyan kell lekönyvelni? – kérdezte olvasónk. Pölöskei Pálné okleveles könyvvizsgáló válaszolt.
Árukészlet – áfa Kérdés
Egyéni vállalkozásból kft. Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy egyéni vállalkozás (bolt) szeretne kft.-vé átalakulni. Kérdésem, hogy a kft. bejegyzésének napja előtt kell-e záró szja-bevallást készíteni az egyéni vállalkozóra vonatkozóan. Illetve, ha van árukészlete, akkor az szja tekintetében növelő tényező-e, és áfa tekintetében értékesítésnek számít-e, és meg kell-e fizetni az áfát? Válaszukat előre is köszönöm.
Árukészlet Kérdés
Tisztelt Szakértő! Németországi vállalat fióktelepeként működünk Magyarországon. Szolgáltatást nyújtunk szinte kizárólag, de eseti jelleggel, havi 3-5 alkalommal egy-egy terméket értékesítünk magánszemélyeknek, amiről számlát állítunk ki. A készletet a vállalatcsoport által használt nyilvántartásban vezetjük, és az anyavállalat könyveiben mutatjuk ki. A magyar könyvelésben nem szerepel a készletek között, mert az az anyavállalat álláspontja, hogy mi kvázi egy cég vagyunk, és szerepeljen csak az ő könyvelésükben. Az itt lévő raktárkészlet, amiből az esetleges eladások történnek, kb. 2-3 millió forintot tesz ki. Mivel a mi magyar könyvelésünkbe nem kerül be, így költséget sem számolunk el, ha készletfogyás van. Kérdésem, hogy egy adóellenőrzéskor származhat-e ebből gondunk, vagy akár még az is előfordulhat, hogy ez így megfelel a számviteli szabályoknak? Köszönöm a választ előre is.