7 találat a(z) vállalatirányítási rendszer cimkére
A nap kérdése: meg kell-e őrizni a gépi számla másodpéldányát? Cikk
Egy társaság vállalatirányítási rendszert és online pénztárgépet használ az üzleteiben. A vásárlás során a vállalatirányítási rendszerből kinyomtatja a vevőnek a készpénzes vagy bankkártyás számlát, és a pénztárgépből a nyugtát. A számla másodpéldányát is kinyomtatja, és hozzátűzi a nyugta egy példányát, bankkártyás fizetés esetén az igazolást. Rendkívül helyigényes a tárolás, és felesleges költség az elhasznált papír. Mivel ezek normál számlák, kötelező a másodpéldány nyomtatása és megőrzése? – kérdezte olvasónk.Gyüre Ferenc adótanácsadó válaszolt.
Hiányosságokat talált az MNB a Sopron Banknál – magas árat fizetnek érte Cikk
Az MNB felügyeleti vizsgálata során 27,9 millió forint bírságot szabott ki a Sopron Bankra többek között vállalatirányítási, hitelkockázat-kezelési, tőkemegfelelési, informatikai, adatszolgáltatási, illetve betétbiztosítási hiányosságok miatt és kötelezte a hitelintézetet a jogsértések megszüntetésére. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot és a felügyeleti intézkedések nem érintik a bank megbízható működését, olvasható a jegybank oldalán.
Alapítás-átszervezés Kérdés
A KÖBE működésének több területén is hiányosságokat talált az MNB: 25 milliót fizet a biztosító Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE-re, egyebek közt a vállalat- és belső irányítási, kiszervezési tevékenységét, kgfb-állománykezelését, az IT-biztonságot, panaszkezelést, illetve – több üzletágban – az ügyfélszerződései tartalmi elemeit érintő jogsértések miatt.
Problémás állománykezelés, informatikai hiányosságok – bírság a K&H Biztosítónak Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vizsgálata nyomán összesen 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és az életbiztosítási ágak problémás állománykezelése, informatikai biztonsági, vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s általánosan nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését, olvasható az MNB oldalán.
Számlasorszámozás Kérdés
Vállalatirányítási rendszer Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalatirányítási rendszert vásároltunk, aminek csak a demo verzióját használjuk, mert most folyik a testreszabása és az illetékes munkavállalók oktatása a rendszer használatára. Az éles használata csak fél év elteltével várható. Mivel az immateriális javakat nem lehet befejezetlen beruházásra könyvelni, azokat egyből aktiváljuk. Viszont ténylegesen még nem használjuk a szoftvert. Ez nem okoz ellentmondást, hiszen az üzembe helyezés után már elkezdődik az értékcsökkenése is a rendszernek? Válaszát előre is köszönöm!