22 találat a(z) kilépő papír cimkére
Önellenőrzés magán-nyugdíjpénztári tagság miatt Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik munkavállalónk, aki 2013.09.01-től dolgozik cégünknél a héten (3,5 év után!)tájékoztatott minket arról, hogy annak idején nem lépett át, hanem magán-nyugdíjpénzári tag maradt. Belépéskor a munkavállaló felénk nem nyilatkozott erről, és az előző munkahelyéről kapott kilépő papírokon sem szerepel ilyen adat. Ilyen esetben mi a teendő? Minket, mint munkaadót terhel a felelősség? Önellenőrzést kellene beadnunk minden egyes '08-as bevallásra 3,5 év időszakában?
Kilépő papírok Kérdés
Tisztelt Szakértő! Munkaviszony létesítésekor a munkavállaló kötelezhető korábbi munkahelyi papírjainak a bemutatására/átadására. Mire hivatkozhat a munkáltató, illetve a munkavállaló? Válaszukat előre is köszönöm!
Munkavállalók kiléptetése jogutódlásnál Kérdés
Tisztelt Szakértők! Segítséget szeretnék kérni, mert az egyik kft.-m, beolvad egy zrt.-be és a kft.-ben lévő munkavállalókat jogutódlással átveszi a zrt. Nem csináltam még ilyet, és nem tudom, hogy ki kell-e állítani ilyenkor a kilépő papírokat, hogyan kell a 16T1041-es nyomtatványt beadni, illetve milyen egyéb kötelezettségeink vannak a munkavállalók kiléptetésekor. Köszönettel: Krcsik Eszter
Kilépő papírok visszatartása Kérdés
Tisztelt Szakértő! A céghez új alkalmazottat szeretnének felvenni, de az előző munkahelye visszatartja a kilépő papírjait tartozás miatt. A dolgozó felmondott. Jogos-e a visszatartás, illetve milyen megoldás létezik ilyen esetre? Köszönettel: Urbán Ágnes
Ki nem fizetett munkabér Kérdés
Tisztelt Szakértő! Adott egy nonprofit szervezet, mely állami normatívában is részesült. Egy ellenőrzés miatt felfüggesztették a normatíva folyósítását, így nem tudott tovább munkabéreket fizetni. A dolgozók leszámoltak, de a leszámoló papírok rosszul lettek kiállítva, mivel szerepelt bennük az utolsó havi bér, holott azt már nem fizették ki nekik. Információim szerint az adatlapon és a járulékigazoláson nem szerepelhet olyan bér, amelyet nem fizettek ki a munkavállalónak. Helyesen járunk-e el akkor, ha a javított adatlapokat és járulékigazolásokat postai úton, igazolhatóan, kísérőlevéllel elküldjük a volt dolgozóknak, vagy vissza kell-e kérni tőlük az eredetileg kiadott hibás igazolásokat? Másik kérdésem, hogy a későbbiekben az elmaradt bérből megfizetett részkifizetések igazoló lapjainak kiadása hogyan történjen? Amikor egy összeg megfizetésre kerül, akkor az eredetileg kiadott igazolásokat kell-e módosítani, vagy csak a kifizetett összegnek kell szerepelnie rajta? További kérdésem, hogy ezen igazolásokat milyen határidővel kell kiadni (a kifizetések számfejtése után vagy jövő év január végéig)? Válaszukat előre is köszönöm. Üdvözlettel, Molnár Erika Brigitta
Katás kilépő tag leszerelő igazolásai Kérdés
Tisztelt Szakértő! Katás bt. egyszerűsített végelszámolást kezdett el. Ezzel kapcsolatosan két kérdésem merült fel. Az eddig főállású katás tulajdonosnak milyen igazolásokat adhat ki a bt.? Mi alapján lesz jogosult a volt tag a munkanélküli segély (járadék) folyósítására? Alkalmazottaknál erre megvan a formanyomtatvány, de katás bt.-tagokra nincs. Amikor a végelszámolás megkezdődik, igényelheti már a munkanélküli ellátást a volt tag? Ha a volt főállású katást nevezik meg végelszámolónak nulla forint megbízással, kell-e utána járulékot fizetni, ha nincs sehol tb-jogviszonya?
Főállású egyéni vállalkozó kilépő papírjai Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy főállású egyéni vállalkozó elmegy 36 órás munkaviszonyba. Kiállíthatja a saját kilépő papírjait, vagy azokat az adóhatóságtól kell kérnie? Ha esetleg kiállíthatja, akkor milyen papírokat, ha nem, akkor hová kell mennie? NAV vagy OEP? Köszönettel: Fidler Gáborné