6 találat a(z) kereskedelmi törvény cimkére
Szállodai szolgáltatás huzamos ideig Kérdés
GVH: megsértette a kereskedelmi törvényt a Burger King és a KFC Cikk
A Burger King és a KFC is megsértette a kereskedelmi törvényt, ugyanis az egyes italkategóriákban nem kínáltak alternatívákat a fogyasztóknak – erre világított rá a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. Mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták, a gyorsétteremláncok egyelőre nem kaptak bírságot írja honlapján a GVH.
Változik az italkínálat a vendéglátásban Cikk
Legkésőbb augusztus elsejétől bővülhet a vendéglátóhelyek italkínálata: eddig kell ugyanis összhangba hozni a szerződési gyakorlatokat a kereskedelmi törvény új szabályaival. A legnagyobb beszállítókkal – főszabály szerint – immár nem köthetőek kizárólagos szerződések, emellett minden vendéglátóhely köteles legalább két különböző gyártó termékeit kínálni a fogyasztóknak, emlékeztet honlapján a GVH.
Gyártóénál kisebb űrtartalommal értékesítés Kérdés
Kedves Adószakértő! Külföldi, X márkájú parfümöt gyártó cégtől vásárolják a termékeket X milliliteres űrtartalmú üvegekben. Van-e lehetőség rá, hogy kisebb kiszerelésben is tudják ezeket legálisan forgalmazni (mivel a vásárlók részéről felmerült erre az igény)!? Van-e valamely hatóságnál engedélyeztetési kötelezettség? Vagy elég beszerezni a kisebb űrtartalmú üvegeket, azokat felcímkézni (gyártó, forgalmazó stb. adatokkal), s már árulható is? Köszönettel.
Ügyfélszolgálat termékbemutató esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! 2016. január 25-étől a termékbemutatót tartó vállalkozásnak ügyfélszolgálatot kell fenntartania. Ezzel kapcsolatban merült fel néhány kérdésem: 1. Az MLM-es cégek előadásain, bemutatóin is szükséges az ügyfélszolgálat? Megyeszékhelyen szükséges számukra az ügyfélszolgálat? 2. Ha a termékbemutatót lakáson tartják, mi a helyzet? Helyben, valamint megyeszékhelyen akkor is szükséges az ügyfélszolgálat? 3. Két termékbemutatót tartó cég fenntarthat-e egy vagy több közös ügyfélszolgálatot? Így csökkentve a költségeket. Ha erre van lehetőség, milyen módon lehet a költségeket elszámolni? 4. Van-e valamilyen előírás arra vonatkozóan, hogy az ügyfélszolgálatnak milyen funkciókat kell kötelezően ellátnia? Ha van, mik ezek a funkciók? Válaszát előre is köszönöm!
Itt a lista: vasárnaponként ezek az üzletek, és így lehetnek nyitva Cikk
Március 15-e óta az üzletek – meghatározott kivételektől eltekintve – vasárnap és munkaszüneti napokon zárva tartanak. Cikkünkben részletezzük, mely üzletek, és milyen megkötések mellett tarthatnak nyitva a hét utolsó napján.