3 találat a(z) közösségi platformok cimkére
Facebook, YouTube, TikTok, Google – közösségi platformoktól szerzett bevétel vállalkozásnál Cikk
A közösségi platfomokon nem csak magánszemélyek lehetnek jelen, hanem cégek/vállalkozások is, akik jellemzően olyan tartalmat gyártanak, melyekkel próbálják a saját termékeiket és szolgáltatásaikat eladni. Ezen platformok közös jellemzője, hogy meghatározott megtekintés vagy kattintás után bevételt juttatnak a tartalom gyártójának. Ilyen jellegű, közösségi térben lévő platformnak számít a Facebook, YouTube, TikTok, Google és minden olyan egyéb közösségi média, ahol a rajta lévő vállalkozás/magánszemély megtekintések, reklámok, hirdetések után valamilyen jövedelemre tesz szert.
Tiktokerek, youtuberek: beszéljünk az adózásról! Cikk
Közösségi platformokon végzett tevékenységből is származhat a magánszemélynek jövedelme. A magánszemély adókötelezettsége minden bevételére kiterjed, függetlenül attól, hogy azt Magyarország területére behozza, vagy sem. Az adókötelezettséget nem befolyásolja, hogy a közösségi platformon végzett tevékenységért kapott ellentételezés törvényes fizetőeszközben, virtuális pénz, vagy virtuális utalvány, gyémánt, vagy bármi más pénzre átváltható vagyoni érték formájában jelenik meg.
Trump aláírta a közösségi platformok szabályozásáról szóló elnöki rendeletet Cikk
Donald Trump amerikai elnök 2020. május 28-án aláírta a közösségi platformokra vonatkozó szabályok felülvizsgálatáról szóló elnöki rendeletet.