3 találat a(z) ingatlankezelés cimkére
Felújítás során keletkezett értéktöbblet kezelése Kérdés
Önkormányzati tulajdonú ingatlan üzemeltetése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretném az állásfoglalásukat kérni. Adott egy kft., amely önkormányzati tulajdonban áll. Szerződést kötöttek önkormányzati tulajdonú helyiségek, bérlemények kezelésére. A kft. saját költségként számolja el a bérlemények üzemeltetési költségét. A kft. ingatlan-bérbeadásból származó bevételeit és kiadásait kezeli, magyarán ő állítja ki a bevételről a számlákat és a költség- (rezsi, egyéb) számlák is az ő nevére érkeznek. A kezelésért 10% jutalékot kap a kft. Kérdés: helyes-e a könyvelése a kft.-nek akkor, ha mi ezeket a bevételeket, amelyeket más nevében számláz ki de a saját nevére, a 91 főkönyvi számra, a költségeket pedig a 815 főkönyvi számra könyveljük? Felmerült kérdésként, hogy a fent leírt gazdasági eseményeket a 4–es számlaosztályban kellene csak nyilvántartani! Várom válaszukat!
Ingatlankezelés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy egyéni vállalkozó olyan feladatot vállalna el, hogy egy ingatlantulajdonos bérbe adná több lakását, és ő a tulajdonos és a bérlők között közvetítene. Például ha elromlik valami a kiadott lakásokban, akkor ő szerezne szakembert, átvenné a tulajdonostól az effajta feladatokat. Kérdésem, hogy ez ingatlanüzemeltetésnek számít-e, és ha igen, akkor engedélyköteles-e? A vállalkozó jelenleg meglévő végzettsége ingatlanközvetítő. Válaszát köszönöm!