7 találat a(z) határon átnyúló cimkére

Határon átnyúló pályázati támogatás társaságiadó-fizetési kötelezettsége Kérdés

Extraprofitadó: módosult a kormányrendelet, lazítás és szigorítás a tranzakciósilleték-szabályokban Cikk

Módosította a kormány az extraprofitadókról június 4-én kihirdetett rendeletét – derül ki a Magyar Közlöny 118. számából. Az eredeti rendelet szerint csak akkor nem kell 0,3 százalékos, maximum 10 ezer forintos tranzakciós illetéket fizetni pénzügyi eszköz vétele után, ha a befektetési szolgáltatást a Magyar Államkincstár vagy a Posta Elszámoló Központot működtető intézmény nyújtja. Ez most kiegészült egy újabb mentességgel: nem kell tranzakciós illetéket fizetni, ha az ügylet magánszemély (kivéve egyéni vállalkozói minőségében) javára vételenként 20 ezer forintot meg nem haladó értékben történik – írja a Bank360.hu.

Vége a nemzetközi adóelkerülést célzó konstrukcióknak Cikk

A Pénzügyminisztérium 2021. február 1-jén tette közzé a határon átnyúló konstrukciókra vonatkozó adatszolgáltatási szabályokról szóló tájékoztatóját. Az ismertető részletes leírást tartalmaz az egyes fogalmak és ismertetőjegyek kapcsán, illetve szemléltető példákkal is segíti a jogalkalmazókat. A BDO összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat, amelyben a megjelent tájékoztató csupán egy részével foglalkozik.

Munkahelyteremtés, munkahelymegőrzés: határon átnyúló gazdaságfejlesztési pályázatot hirdet a CED Cikk

A Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében 25 milliárd forintos keretösszeggel, határon átnyúló fejlesztési pályázatot hirdet a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. – közölte a szervezet hétfőn az MTI-vel.

Időt nyertek az agresszív adótervezők: tolódik az adatszolgáltatási kötelezettség határideje Cikk

Alig egy hete az EU tagállamai megegyeztek abban, hogy fél évvel elhalasztanák az adatszolgáltatási kötelezettséget, amely a határon átnyúló, agresszív adóstruktúrák jelentésére vonatkozik. A vállalatoknak azonban továbbra is fel kell készülniük az adatszolgáltatásra – hívja fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

Határon átnyúló sportszolgáltatás Kérdés

Tisztelt Adózóna! Szervezetünk, a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) évtizedek óta megrendezi a Magyar Diáksport Napja rendezvénysorozatot, melyet a 2015. évtől kezdődően az Európai Bizottság is elismert. Az EU Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) elnevezésű végrehajtó szervezetén keresztül támogatta a kezdeményezés európai szintre emelését, több európai uniós tagországban és unión kívüli európai országokban történő megrendezését. Az ERASMUS pályázati projekt keretében támogatott rendezvénysorozat a 2018. évben is megvalósításra kerül várhatóan 30 országban (a támogatást az MDSZ kapja kedvezményezettként). A projekt célja, hogy az Európai Diáksport Nap keretében külföldön is diákok sportoljanak, mozogjanak. A külföldi diákok részvételének biztosítása adóalany külföldi országos sportszervezetekkel együttműködésben történik, ezekkel szolgáltatási szerződés megkötését tervezzük. Feladataik a szerződés keretében a következők lesznek: – MDSZ által kijelölt/nevében eljáró (nem tudom, hogy melyik lenne a mi szempontunkból most a szerencsésebb megfogalmazás) nemzeti koordinátorként vállalják, hogy az essd.eu honlapon megtalálható feltételek mentén (regisztráció, iskolai beszámolók, arculati útmutató, eszköztár), megszervezik és támogatják a helyi iskolák és diákok számára megrendezésre kerülő Európai Diáksport Napot, egy olyan iskolai sportnapot, amelyen az általános és középiskolás tanulók számára ingyenes a részvétel. – A nemzeti eseményekről beszámolót készítenek. Kérdésünk, hogy a fent leírt szolgáltatás minősíthető-e sportszolgáltatásnak, illetve a teljesítés helyeként meghatározható-e a szolgáltatás igénybe vevőjének (MDSZ) a székhelye. A szolgáltatás helyét illetően az áfatörvény 2. fejezete ad támpontot. 37. § (1) illetve 42. § * Álláspontunk szerint az első idézett paragrafus a mérvadó, hiszen nem a szolgáltatást igénybe vevő fél (MDSZ) rendezvényekre való belépésének biztosítása az együttműködés tárgya, hanem a külföldi diákok testmozgásának biztosítása. Amennyiben a szolgáltatás teljesítésének a helye ennek megfelelően belföldi, akkor az áfa összegének felszámításakor is a hazai jogszabályi környezetet és adómértéket kell figyelembe venni. Adóköteles szolgáltatás esetében így a felszámított adó összegét az MDSZ-nek kellene megfizetnie az adóhatóság részére. Ugyanakkor az elvégzendő szolgáltatás tartalma – sportszolgáltatás – alapján a tranzakciók álláspontunk szerint adómentesnek minősülnek. A fent leírt szolgáltatás sportszolgáltatásnak minősíthetőségét illetően a 85. § mb szakasza releváns. Az MDSZ egyesületi formában működő, közhasznú szervezet, melynek alapszabály szerinti céljai között szerepel a diákok számára sportolási lehetőség biztosítása, az áfatörvény 85. § (4) b) pontja szerint közszolgáltatónak minősül. Álláspontunk szerint a szolgáltatás egyértelmű célja a külföldi diákok részére testmozgási lehetőség biztosítása, ami megfelel a törvény vonatkozó szakaszában előírtaknak, a szolgáltatás adómentesen nyújtható.

Határon átnyúló fizetésképtelenség – módosul a csődtörvény Cikk

Változna a csődtörvény: a kormány által még nem tárgyalt jogszabálytervezet célja a határon átnyúló fizetésképtelenségi eljárások harmonizációja.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink