138 találat a(z) használt autó cimkére
Gépjámű értékesítése külföldön Kérdés
Tisztelt Szakértő! Használt gépjármű kereskedéssel foglalkozó hazai társas vállakozás megteheti-e, hogy az idehaza beszerzett, nagy értékü gépkocsit Németországba viszi, ottani értékesítés céljából? Válaszát tisztelettel köszönöm.
Romániából behozott használt autó utáni adók Kérdés
Közösségen belüli használt közlekedési eszköz után fizetendő adók megállapításával kapcsolatban kérem segítségét.Egy magyar cég megvásárolja a Romániában lévő leányvállalatának tulajdonában lévő személyautót . Az autó az ÁFA tv. szerint használt közlekedési eszköznek minősül, azaz az első forgalomba helyezéstől több, mint 6 hónap eltelt és több, mint 6.000 km-t futott az autó. Kérdéseim: 1) Kell-e a magyar cégnek vagyonszerzési illetéket fizetnie? Értelmezésem szerint igen, az általam kiszámított összeg 106.000 Ft. 2) Mivel Magyarországon először helyezik forgalomba az autót, így fizetni kell regisztrációs adót, előzetes kalkuláció alapján 479.000 Ft-ot. A forgalomba helyezés adminisztrációs költségei is terhelik a magyar céget, pl. eredetvizsgálat, rendszám, legyen 100.000 Ft. A jármű vételára 20.000 EUR. Az eladó 20.000 EUR összegről állítja ki a számlát, mivel a vevő magyar cég és van közösségi adószáma, így az ügylet Magyarországon adóköteles. A 20.000 EUR-t az ÁFA tv. szerinti árfolyammal számolják át forintra, ami legyen 300 Ft, azaz a számla összege forintban 6.000.000 Ft. A vevő a normál közösségen belüli beszerzés szabályai szerint bevallja és befizeti az adóalap után a 27% ÁFA-t, amit az ÁFA tv.124.§-a alapján nem von le. Kérdésem, hogy a vételár és a fenti díjak alapján mennyi lesz a fizetendő ÁFA alapja:Az ÁFA tv.: 70. § -a szerint:(1) Termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetében az adó alapjába beletartoznak:a) az adók, vámok, illetékek, járulékok, hozzájárulások, lefölözések és más, kötelező jellegű befizetések, kivéve magát az e törvényben szabályozott adót;b) a felmerült járulékos költségek, amelyeket a termék értékesítője, szolgáltatás nyújtója hárít át a termék beszerzőjére, szolgáltatás igénybevevőjére, így különösen: a bizománnyal, egyéb közvetítéssel, csomagolással, fuvarozással és biztosítással összefüggő díjak és költségek.(2) Az (1) bekezdés b) pontja alkalmazandó abban az esetben is, ha a járulékos díj és költség áthárítása külön megállapodáson alapul.Vételár 6.000.000 Illeték (ha fizetendő) 106.000 Regisztrációs adó 479.000 Bekerülési ár összesen 6.585.000 Ft. A bekerülési ár része lesz, de szerintem a fizetendő ÁFA-nak nem képezi alapját a forgalomba helyezés adminisztrációs költsége, azaz a 100.000 Ft, jól gondolom?Kérdésem, hogy mennyi lesz a fizetendő ÁFA alapja: 6.585.000 Ft vagy más összeg, ha más összeg, mennyi és milyen tételek tartoznak bele? Az ÁFA 67. § (1) bekezdése szerint „Az ellenérték helyett a szokásos piaci ár az adó alapja abban az esetben, ha a termék értékesítése nem független felek között történik, feltéve, hogyb) az ellenérték aránytalanul alacsony a termék szokásos piaci árához képest, és a termék beszerzőjét az adólevonási jog nem egészben illeti meg.A fenti személygépkocsi adásvétel nem független felek között történik és a vevőnek ÁFA levonási joga nincs. Azt a fogalmat, miszerint az ellenérték aránytalanul alacsony, nem fogalmazza meg az ÁFA törvény, a témával kapcsolatban talált szakmai vélemények alapján a 20-30% -os eltérés még nem, de a 40% -os eltérés aránytalanul alacsonynak minősül. Kérdésem, hogy milyen %-os arányú eltérés tekinthető aránytalanul alacsonynak? Válaszát előre is köszönöm.
Többe kerül a használt autó, mint az új Cikk
Az autóvásárláshoz kapcsolódó terhek tehát az új gépkocsik esetében inkább csökkentek, míg a használtautóknál emelkedtek. A fenntartásnál ugyanakkor nincs ilyen jellegű differenciálás: a kocsi korától függetlenül többet fizetünk az idén, mint tavaly, ha autózni akarunk, s ez nem csak a csúcsra járó üzemanyagárakkal magyarázható.