9 találat a(z) alvó cég cimkére
Tagi kölcsön Kérdés
Kényszertörlés előtti bevallások pótlása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyik cégem vezetőjének a működő cége mellett van egy "alvó cége is" – ez most derült ki számomra –, amelyre megalakulása óta semmilyen bevallást, illetve beszámolót nem adott be a hivatalos szervek felé. 2018 szeptemberében ezt a cégét kényszertörlési eljárás alá vonta a cégbíróság. A kényszertörlési eljárást közvetlenül megelőző időszakra vonatkozóan – a mi esetünkben ez 2017.01.01.–2017. 09. 15. – olvastam, hogy kell záró bevallást beadni a kényszertörlés jogerőre emelkedése előtti nappal bezárólag, de mi van ilyen esetben a 2010-2016. évi időszakokkal, azok beszámolási, illetve bevallási kötelezettségeikkel? Ezeket pótolni szükséges 2010-től? Én azt gondolom, hogy igen, de erre vonatkozóan semmilyen fórumon nem találtam eligazítást. Köszönöm válaszát. Üdvözlettel: Slága Andrea Zsuzsanna
Nem működő cég tagjának tb-je Kérdés
Tisztelt Szakértő! Amennyiben egy egyszemélyes kft. tagja 0 Ft-os megbízásos ügyvezető is, ám a cég nem működik egyáltalán, így a tag nem működik személyesen közre és mint ügyvezető sincs semmilyen tennivalója, úgy kell-e bármilyen járulékot fizetnie társas vállalkozóként? (csupán egy katás egyéni vállalkozói tevékenysége van, ami nem számít ilyen szempontból). Amennyiben ügyvezetőként levelet kell átvennie, akkor az számít-e a tb megítélése szempontjából? Ha igen, akkor megteheti-e, hogy az ügyvezetést átruházza egy "egyszerű" meghatalmazással (két tanúval hitelesítve) bárki másra, amikor pl. levelet kell átvennie? (Egyébként egy most alakult kft., mely csak ősztől tervezi elkezdeni a tevékenységet, ám az alanyi adómentes értékhatár növelése céljából már most megalapították, de mint kezdő alvó cég, nem lesz semmi tevékenysége őszig. Amikor "beindul", akkor az ügyvezetést 36 órás munkaviszonyban fogja ellátni a tag, így nem fog társas vállalkozóként emelt járulékokat fizetni. Így a köztes időszak áthidalása érdekében így lett megoldva. A kérdés, hogy jó-e?) Köszönöm a választ!
Bt.-t megszüntetik vagy felszámolás várható? Kérdés
Több mint 20 éve alapított bt. nem igényelt adószámot, mivel nem kezdett el működni. Egy bel- és egy kültagja volt. A kültag több éve meghalt. Semmi hivatali bejelentés nem történt, és a cégbíróság most adószám benyújtását kéri. Milyen következményekre lehet számítani, illetve melyik a várhatóan legkisebb költséggel járó út: adószám igénylése, és új kültag bevonásával a bt. működővé tétele, vagy a megszüntetésre várás? A beltag milyen bírságra számíthat a különböző esetekben?
Kiket vizsgál idén fokozottan a NAV? Itt az új ellenőrzési irányelv Cikk
Alvó cégek, székhelyszolgáltatók, közösségi értékesítők, off-shore gyanúval érintett adózók, online pénztárgép használatára kötelezettek, áfakulcscsökkentésben érintettek ellenőrzésére fordít fokozott figyelmet 2017-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – derül ki a Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára által ismertetett ide ellenőrzési irányelvekből.
Amikor pénzkidobás bankszámlát fenntartani, mégis kell Cikk
Alvó cégnek kell-e bankszámlát fenntartania? – kérdezte olvasónk. Dr. Verbai Tamás, a HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója válaszolt.
Passzív cég vagy alvó cég Kérdés
Tisztelt Adózóna! Több helyről - elsősorban ügyvédekre hivatkozva - lehet arról hallani, hogy ha egy cég nem végez jelenleg semmilyen tevékenységet, de a vállalkozó/k tervezi, hogy a jövőben valamilyen formában tovább működik majd a cég, akkor ez megoldható-e? Ha igen, akkor milyen formában és feltételekkel? A cég képviselői ekkor milyen jogviszonyban vannak, vagy lehetnek? Köszönöm válaszukat
Bankkszámlanyítási kötelezettség Kérdés
Tisztelt Szakértő! Nem működő bt. meg tudja-e szüntetni a bankszámláját? Semmilyen banki forgalmat nem bonyolít, emiatt nem lesz-e megbüntetve? Később, ha esetleg szükség lesz rá, majd meg tudja nyitni. Köszönettel.
Törzstőkeemelés, házipénztár-állomány emelkedés Kérdés
Kedves Szakértő! Arra lennék kíváncsi, s szerintem többen is, hogy az úgynevezett "alvó cégek", ha most tömegesen törzstőkét emelnek, s nincs elég eredménytartalékuk, akkor ügyebár az átlagosan 2,5 millió forint bekerül a házipénztárba, s ott fog állni, míg a tulajdonos el nem dönti, mihez is kezd a cégével. Ehhez mit fog szólni a NAV? Hisz nem túl szép éveken keresztül a házipénztárban tartani ekkora összegeket, főként működés nélkül! Esetleg felhívja a figyelmet, hogy mindenki helyezze be az összeget a bankszámlájára? Vagy mi várható? Milyen ésszerű lépéseket lehet tenni ezzel kapcsolatosan? Köszönöm.