3 találat a(z) telephely bérlése cimkére
Telephelyhez kapcsolódó költség elszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. magánszemélytől bérel egy telephelyet szívességi használattal. A magánszemély a kft.-ben 50 százalékban tulajdonos. A telephelyen olyan vállalkozást akarnak beindítani, amihez különféle hatósági engedélyek szükségesek, és amik több százezer forintba kerülnek. A kérdés az lenne, hogy a kft. ezeket a költségeket el tudja-e számolni, vagy csak a magánszemély? Válaszát előre is köszönöm.
Közvetített szolgáltatás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk kereskedelmi tevékenységet folytat bérelt telephelyen. A telephelyet úgy béreltük ki, hogy a különféle karbantartási munkák és a tevékenység végzéséhez szükséges átalakítások költségét társaságunk kifizeti és közvetített szolgáltatásként továbbszámlázza a bérbeadónak. Az igénybe vett szolgáltatások és anyagok költségszámlái főként 27 százalékos áfát tartalmaznak, de van közöttük fordított adózású, és áfamentesek is. Kérdésem az lenne, hogy milyen áfakulccsal számlázzuk tovább a különböző áfakulcsú tételeket, mivel mi változatlan formában adjuk azt tovább? Az áfabevallás 7. és 8. lapján is szerepeltetni kell a fordított adózású számlák tartalmát, mint beszerzés és értékesítés? Köszönöm válaszát.
Telephelybérlés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak adná bérbe beépítetlen telkét. A bérbevevő konténerházat venne bérbe egy másik vállalkozástól, melyet a telken helyezne el. Kérdésem, hogy a magánszemélynek (a telek tulajdonosának) a konténer elhelyezése végett van-e valamilyen bejelentési kötelezettsége? Illetve, a konténerház bérlése beletartozik-e az adómentes tevékenységi körbe? Várom szíves válaszukat! Köszönettel.