4 találat a(z) pénztárgép üzemeltetése cimkére
Pénztárgép-üzemeltetés módja (PTGREG) Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem fagylaltot fog árusítani egy utánfutón kialakított "üzletben". Az utánfutó kerekekkel rendelkezik, bárhova elszállítható, akár személygépkocsival elhúzva. Helyváltoztatás nincs tervben, közterületen lesz elhelyezve, ahol hónapokig üzemelni fog. Ügyfelem pénztárgépet szeretne használni. Kérdés: a pénztárgép-beszerzéshez szükséges kód kérésénél a PTGREG-01-es lap (B) blokkjában az „Üzemeltetés módja” mezőben melyik lehetőséget kellene jelölni, hogy a pénztárgépet „Á”= állandó üzemeltetési helyen (egy meghatározott pénzátvételi helyen), „M”= mozgóboltban, „SZ”= mozgó szolgáltató helyen, taxiban „V”= változó telephelyen (több meghatározott pénzátvételi hely) vagy „T”= tartalék pénztárgépként kívánja használni? Másik kérdés: Amennyiben például a következő nyáron nem ugyanarra a helyre lenne telepítve az utánfutó árusító hely, abban az esetben mi a helyes üzemeltetés módja? Harmadik kérdés: Ha a közterület, ahol elhelyezkedik, nem rendelkezik pontos címmel, akkor megfelelő eljárás, hogy a székhely címét adjuk meg a nyugtán az értékesítés helyeként? Köszönöm a választ!
"Bolhapiac" működtetésének feltételei Kérdés
Tisztelt Szakértők! Egy egyéni vállalkozó úgynevezett bolhapiacot szeretne nyitni: az általa bérelt üzlethelyiséget berendezi polcokkal, ahol saját áru értékesítése nem történne, csupán magánszemélyek által eladásra kínált használt termékek értékesítése. A magánszemélyek polcokat bérelnének az árujuk számára, a vállalkozónak csupán a polc bérleti díjból származna bevétele, az eladásra kínált termékek vételára 100 százalékban az eladó magánszemélyt illetné. Ezzel kapcsolatos kérdéseim: – Be kell-e jelentenie a vállalkozónak a helyi önkormányzatnál a tevékenység végzését, mint kereskedelmi tevékenységet? – Kell-e az egyéni vállalkozónak pénztárgépet üzemeltetnie ezzel a tevékenységével kapcsolatban? Köszönöm válaszukat!
Induló vállalkozás pénztárgépe Kérdés
Újonnan alakult vállalkozás pénztárgépköteles tevékenységet fog végezni. Az üzlethelyisége már megvan, március 1-jén indul a bérlet, és április 1-jén szeretné megnyitni a boltot. A működési engedély természetesen még nincs meg. Szeretném megkérdezni, hogy mikor érdemes megrendelni a pénztárgépet? Célszerű-e megvárni a működési engedély kiadását? Ha már megnyitja a boltot, és még nincs meg a gép, elegendő-e nyugtát adni vagy köteles számlát kiállítani minden vevőjének? Megoldás-e, ha ideiglenesen "régi" pénztárgépet vesz vagy bérel? Köszönöm a segítséget! Emília
Pénztárgép üzemeltetése Kérdés
Tisztelt szakértő!Ügyfelünk egy bevásárló központban egy üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiségen belül, egy szekrényekkel, polcokkal elválasztott részen egy más jellegű tevékenységet is végez. A tevékenységek alapján pénztárgép használatára kötelezett. Kérdésem az lenne, hogy az elkülönített helyiségben kell-e külön pénztárgépet üzemeltetnie, vagy elég csak egy pénztárgép az egész üzletben.