1 találat a(z) minkaidőkeret cimkére
Munkaidő-elszámolás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy budapesti közhasznú nonprofit kft.-nél – amely a főváros felügyelete alá tartozik – dolgozom, munkaviszonyom határozott idejű munkaszerződéses. Munkaszerződésemben a következő mondat szerepel: „A munkavállaló munkaideje a teljes munkaidő, a meghatározott időszakban, munkaidőkeretben történik. A munkáltató beosztását a munkáltató határozza meg” Jelenleg „recepciós-pénztáros” munkakörben, napi 12 órát dolgozom (8-20 óráig). Szóbeli megegyezés alapján havi 15 vagy 16 napot teljesítek. Havonta kétszer szombat-vasárnap is dolgozom. Ez esetenként 180, vagy 192 óra összesen. A decemberi bérszámfejtő lapomon a következő adatok szerepelnek: Foglalkozás jellege 2 Főállású alkalmazott, Osztószám 22, Munkanap 22, Pihenőnap 8, Munkaszüneti nap 1. Kérdéseim a következők: 1. A 12 órás munkaidő miatt a 8 óra felett jár-e nekem túlóra? (A munkarend meghatározása nem szerepel a szerződésemben.) 2. Szombat-vasárnapi, illetve munkaszüneti napon végzett munkavégzésért jár-e pótlék? 3. Mivel az ebédszünetet nem tudom igénybe venni (nem hagyhatom el a munkahelyemet), hogyan kompenzálja ezt a munkáltató? 12 órás munkaidőben mennyi ebédszünet jár? 4. A munka törvénykönyve alapján a teljes munkaidő 174 óra. A munkáltató szerint nekem 191 órát kell dolgoznom. Kinek van igaza? Lehet, hogy a munkáltatóm hozzászámolja a ki nem vett ebédszünetet? Ilyen lehetséges? Ilyet megtehet velem a munkáltató? 5. Az is elhangzott, hogy akiknek életkoruknál fogva sok szabadság jár, abból elvesznek pár napot. Tehet-e ilyet? 6. Mi a helyzet, ha fizetett munkanapok vannak a hónapban. Decemberben is ledolgoztam a 180 órát, de nem kaptam plusz pénzt a fizetett ünnepekre. Köszönöm válaszait!