1 találat a(z) menedzsmentdíj cimkére
Menedzsmentdíj Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem egy amerikai tőzsdén jegyzett cégcsoport magyarországi leányvállalatával kapcsolatos, amely egy magyarországi székhelyű és adóilletőségő kft. A végső anyavállalat az aktuális üzleti évre bevezette, hogy a saját költségeit menedzsmentdíj formájában szétteríti az összes leányvállalata között. Született egy szerződés, amely leírja, hogy az anyavállalat, mint szolgáltató központ IT-, HR-, jogi és menedzsmentfeladatokat lát el a leányvállalatai számára, illetve egy táblázat mellékletet tartalmaz, amiből látszik, hogy az anyavállalat költséghelyein mekkora összegek merültek fel, és hogy a felmerült költségeket mutatószámok alapján szétosztják a leányokra. A magyarországi cégre 50 millió forintot el nem érő, de több tízmillió forint összegű díj jutott. Kérdésem, hogy egy adóellenőrzésen ezzel kapcsolatban mire kell általánosságban számítanunk? A táblázaton túlmenően nem tudjuk bemutatni, hogy a felmerült költségek mivel kapcsolatban merültek fel. Tudunk olyan pontokat említeni, mint például központi HR-adatbázis vezetése, SAP rendszerkarbantartás, GDPR jogi feladatok, de az említett táblázaton kívül nem tudunk teljesítési igazolást felmutatni. Bár az éves költség nem haladja meg az 50 millió forintot, kell-e ezzel a számlával kapcsolatban transzferárral kapcsolatos ellenőrzésre számítanunk? Meg kell említenem, hogy a kft.-nek van saját HR-vezetője, külső IT-szolgáltatója és jogi képviselete Magyarországon. Köszönettel.