12 találat a(z) közösségi média cimkére
A pénzügyi döntések előtti tájékozódás fontosságára figyelmeztet a Gazdasági Versenyhivatal Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy gondolják végig higgadtan a pénzügyeikkel kapcsolatos döntéseiket és több forrásból is tájékozódjanak. Kik azok a finfluenszerek és milyen tevékenységet végeznek? Hogyan képesek befolyásolni a fogyasztókat, és milyen kockázatokat rejthet a tevékenységük? Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a GVH legújabb tájékoztatója. A versenyhatóság a Gondolja Végig Higgadtan információs sorozatában most a finfluenszerekre, vagyis azokra az influenszerekre hívja fel a fogyasztók figyelmét, akik a közösségi média felületeiken különböző pénzügyi eszközöket, szolgáltatásokat népszerűsítenek – írja honlapján a GVH.
Internethasználat: ezt üzeni a hírközlési hatóság a fiataloknak Cikk
A közösségi média kockázatait, hatásait, valamint a használatában rejlő lehetőségeket mutatja be a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legújabb, Sztorik a zsebben – történetek a közösségi médiából című kiadványa, amelyet gyermeknap alkalmából mutatnak be – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.
18 év börtön Facebook-bejegyzések miatt Cikk
Thaiföldön egy bíróság 18 év börtönbüntetésre ítélt egy férfit, mert "felségsértő" bejegyzéseket tett közzé a közösségi médiában – közölték bírósági források szerdán.
Piramisjáték-gyanús MLM-termék jelent meg Hyperverse néven Cikk
A piramisjáték egyes jegyeit hordozó multi level marketing terméket reklámoznak a közösségi médiában HyperVerse néven, mely a korábbi HyperFund rendszer újragondolása. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nem felügyeli a kriptovalutákhoz kötődő kereskedelmi ügyleteket. Ezen eszközök árfolyama kiszámíthatatlan, hiányoznak a károsultakat védő garanciaintézmények, és bűncselekmények elkövetésére is felhasználhatják őket. A jegybank figyelmeztetést adott ki az mnb.hu portálon, kérve a fogyasztókat: kellő körültekintéssel járjanak el e termékeknél.
Adatvédelem és közösségi média jelenlét 2. Kérdés
Ideje szigorítani a közösségi médiaplatformok szabályozásán Cikk
A német DIW gazdaságkutató intézet tanulmánya szerint a közösségi médiaplatformok az internetezők által látogatott oldalak több mint feléről tudomást szereznek, és olyan felhasználókról is fel tudnak állítani profilt, akik saját maguk nem jelentkeztek be hozzájuk. A kutatóintézet a szabályozás szigorítását javasolja.
Adatvédelem és közösségimédia-jelenlét Kérdés
Veszélyes a közösségi posztolás a céges adatokra, könnyen vihetik a kiberbűnözők Cikk
A közösségi médiában gyakran posztoló emberek nemcsak magukat, hanem a munkahelyüket is biztonsági kockázatnak teszik ki az ESET elemzése szerint, az IT-biztonsági cég a károk megelőzésére azt tanácsolja, akkor se osszanak meg túl sok információt az interneten, például a Facebookon vagy az Instagramon a felhasználók, ha segíteni akarnak másoknak, vagy ha a jó szándék vezérli őket. A kiberbűnözők ugyanis minden eddiginél kreatívabb stratégiákkal próbálnak adatokat szerezni, illetve megfertőzni az eszközöket rosszindulatú szoftverekkel.
Indul a nagy karácsonyi roham: erre figyeljenek a webshoptulajdonosok! Cikk
Sok magyar kereskedőnek és kézműves terméket készítő kisvállalkozónak hozta meg a kedvét a saját webshop indításához, hogy 2020 negyedik negyedévében 39 százalékkal nőtt az online kereskedelem az előző évhez képest. Azonban a sikerességhez elengedhetetlen a tudatos kommunikáció, az időben megkezdett karácsonyi aktivitások és a közösségi média használata.
Fizetnie kell a Facebooknak a hírek közléséért Ausztráliában Cikk
Megszavazta az ausztrál parlament csütörtökön azt az új médiatörvényt, amely előírja a közösségi médiának és az internetes keresőmotoroknak, hogy csak a hírportálokkal való megegyezés alapján közölhetik híreiket, vagyis egyes esetekben az előbbieknek fizetniük kell a hírtartalom megjelentetéséért – jelentette be Josh Frydenberg pénzügyminiszter.
Közösségi médiás ajánlás, promóció: így adóznak az influenszerek Cikk
A blogbejegyzések terjedésével, a felhasználóknak az internetes oldalakon történő fokozódó jelenlétével a gazdasági szereplők egyre gyakrabban reklámozzák termékeiket a közösségi portálokon és egyéb weboldalakon aktívan résztvevő magánszemélyek – újkeletű szóval influenszerek – közreműködésével. Cikkünkben áttekintjük az internetes oldalakon különféle termékeket hirdető személyek részére adott juttatások általánosforgalmiadó-, és személyijövedelemadó-vonzatát.
A Facebook és a Twitter még nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak Cikk
Történtek előrelépések, a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése azonban továbbra sem felel meg teljes mértékben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak – közölte csütörtökön az Európai Bizottság.