2 találat a(z) költségelosztás cimkére
Több munkáltató Kérdés
Tisztelt Szakértő! Azt szeretném megkérdezni, hogy a munka törvénykönyve (195. §) által lehetővé tett, és az Art. 16. § (4b) bekezdésében is szabályozott több munkáltató által egy munkavállalóval létesített munkaviszony esetén hogyan történik a munkáltatók között a munkaviszonyra tekintettel kifizetett költségek elosztása, azok számlázása? Konkrétan arra vagyok kíváncsi, hogy az Art. által kötelezően kijelölt egy "képviselő" által a munkavállalónak megfizetett összegeket feltételezem, elosztják egymás között a megállapodásuk szerint a résztvevő munkáltatók. Ennek alapján a többi munkáltató megtéríti a költségek egy részét a "képviselő" munkáltatónak. Ezt hogyan könyvelik/számolják el egymás között? Milyen pénzügyi bizonylat alapján? Válaszát előre is köszönöm.
Egyéni vállalkozás – családi gazdaság Kérdés
Állattenyésztéssel foglalkozó egyéni vállalkozó családi gazdaságot kíván létrehozni. A családi gazdaság bejegyzése az év második felében várható. Kérdésem, hogy a családi gazdaság tagjai dönthetnek-e úgy az alapító szerződésben, hogy az egyéni vállalkozó bevételeit és kiadásait (a január 1. és december 31. között felmerülteket) egyenlő arányban osztják el maguk között, függetlenül a belépés időpontjától?