4 találat a(z) internetes kereskedő cimkére
Új webshoprendelet: fel kell tüntetni a kiszállítók közt a Magyar Postát is Cikk
Nagyobb forgalomra számít a Magyar Posta azt követően, hogy március 28-tól minden internetes kereskedőnek fel kell tüntetnie a céget a lehetséges kiszállítók közt – mondta a Magyar Posta Zrt. marketingkommunikációs főigazgatója az M1 szerda reggeli műsorában.
EPR – regisztráció, bevallás Kérdés
Csomagolás, epr Kérdés
Meghiúsult értékesítés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Van egy internetes kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás. Havi több, 100-500 megrendelése esetében előfordul, hogy a kétszeres kézbesítés után is visszajön a kiküldött csomag. Megrendeléskor/feladáskor a társaság utánvétes számlát állít ki a vevő részére. A csomag visszaérkezésekor – mivel az ügylet nem jött létre (vevő nem vette át a csomagot) – az eredetileg kiszámlázott számlát sztornózza. A csomag visszaérkezéséig 15-20 nap is eltelik, így a sztornószámla kiállítására a havi áfabevallás beküldése után kerül sor. A több mint 500 havi tétel között mindig akad olyan, amelyről az áfabevallás után derül ki, hogy nem teljesült értékesítés, így mindig önrevíziózni kell a havi áfabevallást (a sztornószámla teljesítése megegyezik a sztornózott számla teljesítésével, ami előző havi). Kérdéseim: 1. A termékértékesítés megvalósulását a megrendelés és a csomag feladása megalapozza, vagy csak akkor tekinthető teljesültnek, ha azt át is veszik? 2. Visszaérkezéskor sztornószámlát kell kiállítani (az eredeti számlával egyezően) vagy a visszaérkezés dátumával egy jóváíró számlát? 3. A minuszos számla áfatartalmát mikor kell figyelembe vennünk, mint értékesítőnek, hiszen tőlünk kívülálló okokból adódóan nem tudjuk az aktuális havi áfabevallásban szerepeltetni? Mindig önrevíziózni kell emiatt?