1 találat a(z) egyenlegértesítő cimkére
Önkormányzati adóhatóságok egyenlegértesítőjének értelmezése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban kérem szíves segítségét, hogy a helyi önkormányzati adóhatóságok – kivéve a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Adóügyi Főosztályt – által küldött egyenlegértesítőinek megnevezés szerinti tartalmát hogyan kell értelmezni, annak leírását hol lehet megtalálni? "Előző évi hátralék/túlfizetés" – ezt még józan paraszti ésszel értem. "Folyó évi adókötelezettség (előleg)" – Melyik évi? A kibocsátás éve? Most adókötelezettség vagy előlegkötelezettség? "Múltra szóló adókötelezettség" – ez aztán tényleg "magas", mert mikorra vonatkozó? "Rendező tételek" – ??????? "Folyó évi befizetések" – ez a kibocsátás éve szerinti, vagy mikori? "Számlaegyenleg" – ez "érthető", azonnali befizetés egy része, plusz az előleg esedékességre fizetendő összeg Ráadásul az egyenleg levezetéséhez az egyes sorokban szereplő tételek előtt nincs semmiféle előjel. Az egyenlegértesítőn szerepel ugyan a 465/2017. kormányrendeletre hivatkozás, de ez nem magyarázza el az egyes sorok értelmezését. Miért nem lehet, illetve várható-e valamikor egy világosan áttekinthető (mint a NAV adószámla) kivonatot kiadniuk az önkormányzati adóhatóságoknak is? Az ügyfelek, ha kérdezik, mi micsoda az egyenlegértesítőn, nem tudok mást mondani, csak hogy fizessék be a számlaegyenleg szerinti összeget, vagy várják meg a következő értesítő megérkezését. A fővárosi önkormányzaté már világosan áttekinthető. Elnézést, ha kissé indulatos a kérdésfeltevésem! Köszönettel: Rozika könyvelő