14 találat a(z) buszvezető cimkére

Sofőrök bérszámfejtése Kérdés

Fuvarozók, figyelem! Gyorsabban lehet jogosítványt szerezni nehézpótkocsis szerelvények vontatásához Cikk

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését – közölte a tárca.

Teherautó- és buszvezetők ellenőrzése: több mint kétezer jogsértés egy hét alatt Cikk

A rendőrök 2141 esetben állapítottak meg jogsértést a múlt heti Roadpol országos akcióban, amelynek során tehergépkocsikat és autóbuszokat ellenőriztek Magyarország közútjain – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szerdán a police.hu-n.

Érik az újabb Volán-sztrájk, van, ahol a buszvezetők már 40 százaléka egyetért a januári munkabeszüntetéssel Cikk

A szakszervezet 60 százalékos támogatottságnál lép – írja a nepszava.hu.

Gépjárművezetők hollandiai kiküldetése Kérdés

Belföldi napidíj adómentessége Kérdés

Autóbuszvezető bérbesorolása Kérdés

Egyéni vállalkozó egyszerűsített foglalkoztatásban alkalmaz néhány napra beugró autóbuszvezetőt. Többféle állásfoglalást olvastam a bérbesorolását illetően. Kérdésem: kötelező-e a szakmai bérminimummal elszámolni?

Egyszerűsített foglalkoztatás és személyszállítás Kérdés

Tisztelt Adózóna! Önök szerint az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai összeegyeztethetők-e buszvezető munkakörrel? Amennyiben az indulás és érkezés között nem telik el 12 óránál több, akkor véleményem szerint igen. De vajon több napos belföldi vagy külföldi utakra elküldhető-e úgy a buszvezető, hogy alkalmi munkavállalóként van bejelentve? Ha igen, akkor hogyan kell pótlékozni a munkavégzés, pihenőidő, készenléti idő szakaszokat? A minimálbér szerinti 623 forintra vagy a garantált bérminimum szerinti 806 forintra kell a pótlékokat felszámolni? Köszönettel: Boros Zsanett

3 000 forintos napidíjátalány Kérdés

Tisztelt Szakértő! A belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő munkavállaló költségtérítéséről szóló 437/2015. (XII.28.) kormányrendelet 5. §-a szerint a hat órát meghaladó kiküldetés esetén a belföldi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként foglalkoztatott magánszemély részére adható napidíjátalány 3 000 forint. A fenti jogszabály társaságunknál történő alkalmazhatóságával kapcsolatban szeretnénk állásfoglalásukat kérni: Hatvani székhelyű társaságunk szerződéses járatokkal munkásszállítást végez hatvani és jászfényszarusi székhelyű multinacionális vállalatok részére a települések 100 kilométeres vonzáskörzetéből. Autóbuszvezetőink munkaszerződésében az szerepel, hogy a munkavállaló tudomásul veszi, a munkaköréhez kapcsolódó munkáját, feladatait szokásosan a székhelyen/telephelyen kívül végzi. Buszvezetőink osztott munkakörben dolgoznak, a társaságunk székhelyén és telephelyén csak ritkán, adminisztratív teendőik és gépkocsijavítás miatt tartózkodnak. Dolgozóink egy része az adott napon a reggeli (munkaidő: 4-8 óráig), déli (munkaidő: 12-15 óráig) és éjszakai (munkaidő: 20-23 óráig) be- és hazaszállítást úgy végzik, hogy az osztott munkavégzések közötti pihenőidőt a járat indulási helyén (ami nem társaságunk székhelye) töltik. A fenti munkavégzés megfelel-e a fenti rendeletben megfogalmazott kiküldetésnek? Ebben az esetben dolgozóink munkaideje meghaladja a 6 órát. A fenti munkarend szerint dolgozó buszvezetőink megfelelnek-e a 6 órát meghaladó kiküldetésnek, és adható-e részükre adómentesen a 3 000 forintos napidíjátalány? Dolgozóink másik része a reggeli, délutáni és éjszakai be- és hazaszállítást úgy végzik, hogy az osztott munkavégzések közötti pihenőidőt a lakásukon töltik. Az ő esetükben is bár megszakításokkal, de összességében meghaladja a munkaidejük az adott napon a 6 órát. Ezen munkarend szerint dolgozó autóbuszvezetőink napi 6 órát meghaladó munkaidejét lehet-e 6 órát meghaladó kiküldetésként értelmezni, és részükre a 3 000 forintos napidíjátalányt adómentesen kifizetni, vagy a napi 6 órát meghaladó kiküldetést csak egybefüggően lehet értelmezni?

Munkaidőkeret és részmunkaidő buszvezetők esetében Kérdés

Tisztelt dr. Kéri Ádám Úr! Előző kérdésünkre hivatkozva: http://adozona.hu/kerdesek/2016_2_10_buszvezetok__foglalkoztatasi_tipu_jin Megtehetjük-e, hogy a 4 hónapos munkaidőkeretet nem januárral kezdjük, hanem például áprilissal? Lehet-e a munkaidőkeret nem 4 havi, hanem például 6 havi? Létezik ilyen? Ha igen, akkor esetünkben lehetséges annak alkalmazása? Lehet-e együtt alkalmazni a munkaidő-keretet és például a 6 órás részmunkaidőt? Például szezonon kívül csökkenthető-e így a bérteher, hogy csökken a munkaidő? Válaszát előre is köszönjük. Tisztelettel.

Buszvezetők foglalkoztatási típusa és munkaidő-nyilvántartási formája Kérdés

Tisztelt Szakértő! 10 fő alatti létszámmal dolgozó, buszvezetőket foglalkoztató kft.-ről van szó, ahol jellemző a szezonalitás. Szezonon kívül a munkaidő még a napi 8 órát sem fedi le. Tavasztól őszig erősebb a munkavégzés, ilyenkor a napi munkaórák száma jóval meghaladja a 8 órát (12 óra is lehet). Ha a cég a szokásos munkaidő-nyilvántartási formát használja, akkor a téli időszak ráfizetés lenne, mivel nem tudják kihasználni a dolgozók 8 órás munkaidejét. A szezon folyamatos túlórát (napi minimum 10-12 óra) és hétvégi munkavégzést jelent, ami túl költségesnek tűnik a túlóra és hétvégi munkavégzés általános szabályai szerint. Milyen foglalkoztatási típus és munkaidő-nyilvántartási forma javasolt abból a célból, hogy megfeleljen a jelenléti vagy munkaidő adminisztrációnak, ugyanakkor ne kelljen indokolatlanul magas járulék- és adóalappal számolni? (Az indokolatlanságot arra értjük, hogy ha léteik erre a kiegyenlítetlen munkaidő beosztásra kedvező foglalkoztatási típus, akkor ennek ismeretében ne fizessen feleslegesen többet a munkáltató.) Válaszát előre is köszönve. Tisztelettel.

Napidíj Kérdés

Szeretnék választ kapni arra, hogy autóbuszvezető, akinek a munkavégzési helye a világ összes területe, kaphat-e belföldi napidíjat 2016. január 1-jétől?

Munkaidő-elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdezni szeretném, hogy miként kell elszámolni egy buszvezető munkavállaló esetében a ledolgozott órákat, ha több napos kiküldetésbe megy, mert olyan utat kap, amikor több napot ott töltenek az adott úticél helyszínén. Ugyanúgy napi 8 órát kell elszámolni? Van-e különbség külföldi és belföldi kiküldetés között elszámolás szempontjából? Kell-e részére napidíjat fizetni? Nem kereskedelemben dolgozóknak a vasárnapi pótlék továbbra is 50 százalék? Köszönöm!

Egyszerűsített foglalkoztatás munkaórák Kérdés

Tisztelt Szakértő! Buszos kirándulásokhoz buszvezető alkalmi munkásokat szeretnénk foglalkoztatni. Vannak egész napos kirándulások is, amelyek 12 óránál hosszabb ideig tartanak. Úgy tudom, hogy a buszvezetőkre különleges foglalkoztatási szabályok vonatkoznak. Kérdésem, hogy milyen feltételekkel alkalmazhatjuk a sofőröket egyszerűsített munkaviszonyban. Mennyi a napi maximum ledolgozható órák száma? Ha 12-15 óra a kirándulás ideje, hogyan kell elszámolni a munkaidőt és a pihenő időt erre a speciális esetre? Üdvözlettel: Páll M.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink