7 találat a(z) bérelt iroda cimkére
Ügyvédi iroda ápolási díj mellett Kérdés
Székhely bejelentése Kérdés
Tisztelt Adózóna! Cégünk egy irodaházban bérel irodát bérleti szerződés keretein belül határozott időre (1 évre). Kérdésem lenne, hogy ha az irodaház tulajdonosa ír egy belegyező nyilatkozatot arról, hogy cégünk székhelye legyen a bérelt iroda, akkor azt jelenteni kell a T201T számú nyomtatványon, mint székhelyszolgáltató? És ha még alapítunk egy másik céget, és az új cég is ugyanabban az irodában működik (tehát mindkét cég ugyanazt a bérelt irodát használja a tulajdonos beleegyezésével) székhelyileg őt is be kell jelenteni a T201T nyomtatványon? Válaszukat előre is köszönöm
Bérelt iroda Kérdés
Cégünk anya-leány keretében bérel irodát kb. 30 ezer forint nettó/hó értéken. Teljesítési igazolás szükséges-e a számlához?
Áfa-visszaigénylés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemélytől egy cég irodát bérel. A helyiségben a kazánt le kell cserélni. El tudja-e számolni a kazáncserével járó költségeket (kazán, eszközök vásárlása, munkadíj) a cég, és ha igen, az áfa visszaigényelhető-e? Válaszát köszönöm.
Bérelt iroda karbantartása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdés megválaszolásához kérem szíves segítségét. Egy vállakozás költözni kényszerűl, irodáját bérelt ingatlanba helyezi át. A tulajdonos beleegyezésével a bérleményt, leromlott állapota miatt, felújítja. Festés, parkettázás, ajtók ablakok javítása, mázolása, mellékhelyiségek csempézése, kagylók cseréje, villanyszerelés. Elszámolhatja-e a vállalkozás karbantartási költségként a felmerülő kiadásokat, vagy az idegen tulajdon miatt, aktiválnia kell mint idegen tulajdonon végzett beruházást? A megállapodás szerint a tulajdonos semmit sem térít a felmerülő költségekből. A vállalkozás levonhatja-e a felmerülő áfát?
Bérelt iroda fűtési díja – további kérdés Kérdés
Tisztelt Sinka Júlia! A "http://adozona.hu/kerdesek/2015_6_9_Berelt_iroda_futesi_dija_kxa" c. kérdésre adott válaszához szeretnék hozzászólni. A kérdésre adott válasz világos és érthető, de az alábbi aspektusból mégis lenne további kérdésem. Ha egy kft. által egy társasházban bérelt iroda esetén a gáz mérőóra a kft. nevén van, és arra kap számlát a szolgáltatótól, akkor az nyilvánvalóan a kft. költsége, és nem a tulajdonosnak fizetendő bérleti díj része. Ettől egy kicsit eltér az a helyzet, ha a mérőóra a társasház nevén van, de a társasház kibocsát számlát helyettesítő okmányt a kft. részére. Azt gondoljuk, hogy az így elszámolt fűtési díj ebben az esetben is a kft. költsége, és nem a tulajdonosnak fizetendő bérleti díj része. Helyesen gondoljuk-e? Harmadik eset, ha a társasház nem bocsát ki még számlát helyettesítő okmányt sem a kft. részére. Az Ön válasza szerint, ez nem akadályozza meg a kft.-t, hogy elszámolja a fűtési költséget a banki kivonat vagy a feladóvevény alapján. A kérdés az, hogy ekkor is igaz-e, hogy az így elszámolt fűtési díj nem a tulajdonosnak fizetendő bérleti díj része? Vagy mégis a bérleti díj része, ami után szja fizetési kötelezettség lép fel? Köszönettel.
Ideiglenes bérlet Kérdés
Tisztelt Szakértő! Most alakult bt.-nél felmerült az a kérdés, hogy budapesti cégként fél évig egy vidéki városban kell tervező, karbantartó feladatot elvégezni. Ahhoz, hogy ott dolgozni tudjon a munkát végző, és ne kelljen naponta hazautaznia, bérelt egy lakást. Az ott felmerült költségeket csak akkor tudom elszámolni, ha ott telephelyet létesít, mert a cég, melynek területén a feladatát végzi, ilyenhez nem járul hozzá. Az iparűzési adó szempontjából sem mindegy, hogy a fővárosban, vagy a vidéki városban adózik. Kell-e ilyen esetben a cégbíróságon bejelenteni, vagy elszámolhatók a felmerült költségek (kiküldetési útiköltség, bérleti díj, stb.)? IPA miatt ott be kell-e jelentkezni? Köszönettel: Géczi Sándorné