1 találat a(z) NAV-hatáozat cimkére
NAV-határozat módosítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! A kovetkező üggyel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Előzmények: volt munkáltatómnak 2011-ben adóellenőrzése volt, melynek során a munkavállalóknak fizetett gépkocsi-térítéseket bérré minősítették. Emiatt a munkáltató 2012. és 2013. évekre önellenőrzést végzett a költségtérítésekkel kapcsolatban és a bér utáni közterheket (járulékok, szja) áthárította a munkavállalókra. A gépkocsi-költségtérítéseket bruttó bérként vette figyelembe. A NAV ez alapján meghozta a határozatokat. A volt munkavállalók egy része teljesítette a befizetéseket (a jelenlegi munkavállalók is), de náluk még levonással is rendezte a tartozás egy részét, törvény szerint. A volt munkavállalók egy része fellebbezett a határozat ellen. A NAV felülvizsgálta a határozatukat, és a bizonyítékok, beadványok alapján a NAV a kifizetett gépkocsi-költségtérítéseket nettó bérré nyilvánította, ami alapján a magánszemélynek fizetési kötelezettsége nincs, a munkáltatót pedig kötelezte a korábbi önellenőrzés AJK önellenőrzésére, valamint új M30-as igazolás kiállítására. Így az adót a munkáltatónak kell rendezni a bruttó és nettó összeg különbözetével. A kérdésem az, hogy mi lesz a többi munkavállalóval, volt munkavállalókkal, akik a határozatban lévő összeget már megfizették, és nem fellebbeztek? Ugyanis, ha 50 embernek hibás a cég által készített önellenőrzése (erről szólnak a határozatok), akkor a másik 100 embernek is az. A másik 100 ember mit csináljon most? Válaszukat előre is köszönöm szépen!