6 találat a(z) átadás-átvétel cimkére
Önkormányzat eszközátadás Kérdés
Személygépkocsi értékesítésének áfavonzata Kérdés
Évközbeni vagyonleltár ügyvezetésváltás esetén Kérdés
Gépszín aktiválása Kérdés
Számviteli bizonylat Kérdés
Kedves Szakértő! A számviteli bizonylat kiállításával kapcsolatban lenne kérdésem egy korábbi kérdés-válasz kapcsán.(https://adozona.hu/kerdesek/2014_4_1_Ingatlan_berbeadas_szamviteli_biz_jku) Ha a bérbeadó (nem vált ki adószámot) és a bérbevevő is magánszemély, akkor készpénzes fizetés esetében elegendő az átadás-átvételi elismervény vagy nyugta? Ennek ellenére állíthatunk ki számviteli bizonylatot? A 15 százalékos szja-t fel tudom tüntetni nyilvántartás céljából a bizonylaton? Az átvételinél erre nincs lehetőség. Ugyanis a NAV-nak negyedévente szja-t kell fizetni. Ezt kellene bizonylatolni is. Hogyan tudom magánszemélyként befizetni ezt negyedévente? Milyen hivatkozással kell utalni ilyenkor? Az új törvények értelmében a bevételként elszámolható a bérleti díj és a közös költség is, erről állítom ki a bizonylatot, és emiatt gondolonám, hogy például havi 100 ezer forintos bevétel esetében a 10 százalékos költséghányad alkalmazása lehet a célszerűbb. Tehát ebből a bevételből levonom a 10 százalékot, és befizetem a NAV-nak a jövedelem utáni 15 százalékos szja-t negyedévente. Mi a helyzet a rezsi összegével? Arra egy sima átadás-átvételit állítok ki külön havonta? Köszönetel: Nikolett
Könyvelési anyag átvétele Kérdés
T. Szakértő! Először leírnám a történteket. Egy kft.-nek az előző könyvelő 2018. 09. 30-áig végezte a könyvelést. Felmondott az ügyfélnek, mert nyugdíjba megy. A könyvelési anyagból a számlákat átadta az ügyfélnek. A főkönyvi kivonatot és a főkönyvi kartonokat, pénztár naplót, bank naplót, e-mailban küldte el. Az új könyvelő kérte levélben, hogy a szállító, vevő naplót is küldje el. Ezen kívül a főkönyvi kartonnal nem egyezik a tagi hitel analitika. Mivel ugyanazon könyvelési programmal dolgozott, mint az új könyvelő, kérte az ügyfél, hogy mentse le a 9 havi anyagot pendrive-ra, mert így könnyebb lenne az átvétel. A nyitót ugyanis nem lehet nyitni mivel a vevő, szállító partner, ami még kiegyenlítetlen nincs megadva a főkönyvön. A tárgyi eszköz kartonok nem egyeznek a főkönyvvel, igen sok az eltérés, kérdésre, hogy esetleg nincs-e nullára kifutott karton, amit esetleg nem vezetett ki, erre is nem megengedett módon válaszolt. A kommunikációtól elzárkózik. Kérdésem mit tehet az ügyfél, hogy hiánytalanul megkapja a kért anyagot, van-e valamilyen jogszabály erre, hogy a könyvelőt kötelezni lehessen? Válaszát köszönöm.