24/1995. (XI. 22.) PM rendelet

a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Kibocsátó(k):
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény (a továbbiakban: Art.) 96. §-ának (3) bekezdésében, valamint az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: Áfa-tv.) 71. §-ának (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
Nyomtatványként nyomdai úton előre előállított számla, nyugta (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban együtt: nyomtatvány) abban az esetben alkalmas adóigazgatási azonosításra, ha
a nyomtatvány előállítása az 1/A...

24/1995. (XI. 22.) PM rendelet
a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról

Hivatkozó joganyagok

Oldal: 1/3   «Előző  Következő»

1996. évi LXVI. törvény az adóazonosító jel, a Társadalombiztosítási Azonosító Jel és a személyi azonosító használatával kapcsolatos törvények módosításáról

8/2000. (II. 16.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról szóló 34/1999. (XII. 26.) PM rendelet módosításáról

8/1999. (III. 5.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról

15/1998. (IV. 30.) PM rendelet a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 35/1997. (XI. 26.) PM rendelet módosításáról

12/1997. (IV. 18.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet és az azt módosító 35/1996. (XII. 27.) PM rendelet módosításáról

35/1996. (XII. 27.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról

31/1998. (VI. 25.) AB határozat az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény, a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény egyes rendelkezései, valamint az egyes adótörvények alkalmazásában a készpénzzel történő fizetés összeghatáráról szóló a 76/1998. (IV. 24.) Korm. rendelettel módosított 224/1996. (XII. 26.) Korm. rendelet alkotmányellenességének utólagos vizsgálatára irányuló indítványok tárgyában

APEH közlemény a számla, egyszerűsített számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról szóló, többször módosított 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet 7. § (5) bekezdésének végrehajtásáról

2/2003. (I. 30.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról

7/2003. (II. 19.) GKM rendelet a taxiba szerelt viteldíjjelzők típusvizsgálatáról és első hitelesítéséről

33/2000. (IX. 21.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról

APEH közlemény a 2003.12.31-ig adómemória cserére engedélyezett, visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekről

APEH közlemény a pénztárgépek adómemória csere kötelezettségének legfontosabb szabályairól

APEH közlemény (AEÉ. 3/2004.) a 2004. 12. 31-ig adómemória cserére engedélyezett, visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekről és taxaméterekről

APEH közlemény (AEÉ. 3/2004.) az Országos Pénztárgép és Taxaméter Technikai Bizottság ügyrendjéről

APEH közlemény (AEÉ. 4/2004.) a taxaméterek átállításáról a 2004. január 1-től érvényes új általános forgalmi adó mértékekre

APEH tájékoztató (AEÉ. 9/2004.) a számla és az egyszerűsített számla 2004. május 1. napját követően érvényes kötelező tartalmi elemeiről

24/2005. (VII. 14.) PM rendelet a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet módosításáról

APEH közlemény (AEÉ. 14/2004.) a számla, egyszerűsített számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról szóló, többször módosított 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet 7. § (5) bekezdésének végrehajtásáról

PM-APEH tájékoztató (AEÉ 1./2006.) az eva alany közösségi ügyleteire vonatkozó 2006-tól érvényes szabályokról

APEH közlemény (AEÉ 1./2006.) az adóigazgatási azonosításra alkalmas nyugta adását biztosító pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásának, használatának feltételeiről és az azzal összefüggő nyilvántartási, elszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségekről

APEH közlemény a 2001.01.01-től 2001.12.31-ig adómemória cserére engedélyezett, visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekről

APEH közlemény az Országos Pénztárgép és Taxaméter Technikai Bizottság ügyrendjéről

8002/1999. (AEÉ. 6.) APEH tájékoztató a számla-, egyszerűsített számla és nyugtanyomtatványok értékesítésével kapcsolatban az adóhatósághoz teljesítendő adatszolgáltatásról

APEH közlemény a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépek adómemóriáinak 2000. január 1. utáni cserélhetőségéről

Bírósági jogesetek

AVI 1997.10.131 A bírság mértékét úgy kell meghatározni, hogy a jövőbeni jogkövető magatartást elősegítse [1990. évi XCI. tv 74. § (16) bek.].

AVI 1997.11.147 I. A pénztárgép alkalmazása abban az esetben is kötelező, ha az egyéni vállalkozó kisiparos a műhelyében csupán kiegészítő tevékenységként értékesít a jogszabály által meghatározott üzletkörbe tartozó árut [24/1995. (XI. 22.) PM rend., 6/1990. (IV. 5.) KEM rend., 1978. I. tv]. II. A mulasztási bírság csökkentésére ad alapot, ha az adóalany a nem egyértelmű jogszabályi rendelkezésekre visszavezethetően mulasztja el az előírt formájú nyugta adását, azonban a körülményekből egyértelműen kizárható, hogy adóelti

AVI 1998.6.69 Az adóhatóság a bírság kiszabásakor a törvényben írt valamennyi feltétel figyelembevételével köteles döntését meghozni [1990. évi XCI. tv 74. § (17) bek.].

BH 2005.12.452 Mulasztási bírságot kell kiszabni, ha az üzlet - számlát ugyan kiállít, de - a nyugtaadási kötelezettségének nem tesz eleget [1992. évi LXXIV. tv. 43. §, 70. §; 1990. évi XCI. tv. 74. §].

AVI 2005.4.41 A számláknak adóigazgatási beazonosításra alkalmasnak kell lenniük (1992. évi LXXIV. tv. 35. §).

AVI 2005.8.89 Már egyetlen mulasztás esetén is alkalmazható az Art. 74. § (12) bekezdés szerinti duplázó mérték [1990. évi XCI. tv. 74. § (12) bek.]

AVI 2002.2.13 Az Áfa. törvényben megjelölt szabvány szerinti bizonylatok csak akkor minősülnek adóigazgatási azonosításra alkalmasnak, ha azok beszerzéséről a kibocsátó számlával rendelkezik és azt szigorú számadású nyomtatványként kezelik [24/1995. (XI. 22.) PM r. 1. § (1) bek.]

AVI 2004.6.65 Az áfa levonási jog gyakorlása szempontjából az adózó jóhiszeműségének, illetve annak, hogy kellő gondossággal járt-e el, nincs jelentősége (1992. évi LXXIV. tv. 32. §)

AVI 2007.3.30 A számviteli bizonylatot mindig a gazdasági esemény megtörténtének időpontjában kell kiállítani (2000. évi C. tv. 15. §).

AVI 2006.7.77 Az adózótól nem várható el annak ismerete, hogy a számlakibocsátó adott-e be bevallást vagy sem (1992. évi LXXIV. tv. 44. §)

AVI 2007.5.47 A gazdasági életben elvárhatónak tekinthető az üzleti partner felöli tájékozódás [1992. évi LXXIV. tv. 44. § (5) bek.]

AVI 2008.4.40 Az adóhatóság az eset összes körülményeit vizsgálva állapítja meg, hogy az adózó kellő körültekintést tanúsított-e [1992. évi LXXIV. tv. 44. § (5) bek.].

AVI 2008.5.53 A kellő körültekintés hiányára utal az a tény, ha a fél nem a jogszabályban írt módon rendezi az üzemanyag beszerzésről szóló költségek fizetését [1992. évi LXXIV. tv. 44. § (5) bek.]

BH 2009.5.164 Az áfa-levonási jog gyakorlása során - a bírság kiszabásakor - meg kell különböztetni a tartalmi és alaki hiányosságokat [1992. évi LXXIV. tv. 32. §; 2003. évi XCII. tv. 171. §].

BH 2009.8.261 Adózatlan jövedéki termék birtoklása adófizetési kötelezettséget keletkeztet, a jogszabály nem ad lehetőséget a felelősség alóli kimentésre [2003. évi CXXVII. tv. 114. §].

AVI 2009.10.105 A költségelszámolás, természetbeni juttatás és az áfa levonhatósága nem azonos jogintézmények [1992. évi LXXIV. tv. 33. §]

AVI 2009.7.78 A rendkívüli jogorvoslati eljárásban nem kerülhet sor a bizonyítékok ismételt egybevetésére [Pp. 275. § (1) bek.]

AVI 2011.1.11 A jövedéki törvény jogszabálysértés esetén nem teszi értékelhetővé a tudati tényezőket [2003. évi CXXVII. tv. 1. § (4) bek.]

AVI 2011.4.36 A Legfelsőbb Bíróság gyakorlata megkülönbözteti az alaki és tartalmi hiányosságot a számla hitelessége tekintetében [1992. évi LXXIV. tv. 13. § (1) bek.]

AVI 2011.9.100 A jövedéki törvény rendelkezései az objektív felelősség talaján állnak, így nincs mód a kimentésre (2003. évi CXXVII. tv. 1., 4., 14., 15., 17., 114. §)

BH+ 2013.5.218 Megtagadható az áfa-levonás, ha az alapul szolgáló számla nem felel meg az alaki és tatalmi jogszabályi követelményeknek. Ennek fennállását az adóhivatalnak kell objektív alapú bizonyítékokkal alátámasztani. Önmagában és általában az a körülmény, hogy a számlabefogadó a számlakiállító partner teljes körű ellenőrzéseit nem végezte el, nem adhat okot a levonási jog megtagadására [2003. évi XCII. tv. 97. § (5)-(6) bek., 2007. évi CXXVII. tv. 120. §, 2000. évi C. tv. 166. § (2) bek., 1952. évi III. tv. 206. § (

AVI 2013.7.78 Az eladó kötelezettsége nem csupán a nyugta kiállítására, hanem a vevő részére történő átadására is kiterjed (2003. évi XCII. tv. 45., 46. §)

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.