adozona.hu
Minőségi kifogás miatti visszatérítés
http://test-adozona.hu/kerdesek/2024_7_5_Minosegi_kifogas_miatti_visszater_hmx
Minőségi kifogás miatti visszatérítés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk egy gyártótól csomagolóanyagot (dobozt) rendelt, vásárol(t). A leszállítás több tételben történik (2023. 11. hónaptól 2024. július hónapig), így van már, amit leszállítottak, és számláztak, amely még ezt követően esedékes. Az átvett és leszámlázott dobozok között sérültek is voltak, amit a gyártó megvizsgált és elismert. Ezt követően a gyártó, magyar adóalany "jóváíró számla minőségi reklamáció" feltüntetéssel bizonylatot állított ki egy összegben, azaz nem történik hivatkozás az eredetileg euróban(!) kiállított számlákra, melyeknek más és más árfolyama van. (A jóváíró számla kiállításának napján érvényes árfolyamot tüntetett fel a korrekciós bizonylaton, azaz 2024. 06. 19. napját.) Véleményünk szerint számlát helyesbítő okmányt az eredeti számlára hivatkozással, eredeti teljesítési időponttal és árfolyammal kell kiállítani. Fogalmilag értelmetlen a még le nem szállított tételekre alkalmazni, hiszen ott még nem történt számlázás, nincs mire hivatkozni. A partner az informatikai rendszerének hiányosságára hivatkozik, és kérte, hogy mi (vevők) állítsunk ki a reklamációs kifogással érintett termékekről számlát. Árengedményt azonban csak az eladó számlázhat. Hogyan tudja partnerünk helyesen korrigálni a megrendelésre vonatkozó – részben már teljesített ügyletről – a minőségi kifogás miatti visszatérítést?