adozona.hu
Költség-továbbszámlázás
http://test-adozona.hu/kerdesek/2024_7_18_Koltsegtovabbszamlazas_wng


Költség-továbbszámlázás
Tisztelt Szakértő! Szabályos költség-továbbszámlázási technikában kérem a véleményét. X Kft. (áfaalany) bérleti szerződés alapján bérel egy lakóingatlant egy magánszemélytől (nem áfaalany) irodahasználat címen. Ez a Kft. telephelyeként is nyilvántartásba van véve. Az X Kft. az iroda egy részét (30%-át) továbbadja egy albérlő Y Kft.-nek (áfaalany) Az Y Kft.-nek is telephelye az iroda. Az irodával kapcsolatos költségeket (bérleti díj, rezsi, takarítás stb.) teljes egészében az X Kft. fizeti, majd ezek 30%-át továbbszámlázza az Y Kft.-nek. Hogyan történik ennek szabályos továbbszámlázása? A rezsiről számlát kap az X Kft., ezt milyen áfakulccsal kell továbbszámlázni, illetve a bérleti díjról és takarításról nincs számla (ezekről „csak” szerződés van) ezt milyen áfakulccsal kell továbbszámlázni? Hogyan kell a számlát szabályosan kiállítani? Levonásba helyezhető-e a cégeknél az áfa?