• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Költség-továbbszámlázás

Tisztelt Szakértő! Szabályos költség-továbbszámlázási technikában kérem a véleményét. X Kft. (áfaalany) bérleti szerződés alapján bérel egy lakóingatlant egy magánszemélytől (nem áfaalany) irodahasználat címen. Ez a Kft. telephelyeként is nyilvántartásba van véve. Az X Kft. az iroda egy részét (30%-át) továbbadja egy albérlő Y Kft.-nek (áfaalany) Az Y Kft.-nek is telephelye az iroda. Az irodával kapcsolatos költségeket (bérleti díj, rezsi, takarítás stb.) teljes egészében az X Kft. fizeti, majd ezek 30%-át továbbszámlázza az Y Kft.-nek. Hogyan történik ennek szabályos továbbszámlázása? A rezsiről számlát kap az X Kft., ezt milyen áfakulccsal kell továbbszámlázni, illetve a bérleti díjról és takarításról nincs számla (ezekről „csak” szerződés van) ezt milyen áfakulccsal kell továbbszámlázni? Hogyan kell a számlát szabályosan kiállítani? Levonásba helyezhető-e a cégeknél az áfa?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1