adozona.hu
Személygépjármű besorolása
http://test-adozona.hu/kerdesek/2024_5_14_Szemelygepjarmu_besorolasa_eak
Személygépjármű besorolása
Tisztelt Adószakértő! Adott egy cég, amelynek főtevékenysége személygépjármű-, könnyűgépjármű kereskedelem. Leginkább luxus kategóriás gépjárműveket vásárol EU-s országokból, amit átépít egyedire és utána értékesíti 3. országba. Azzal kapcsolatosan kérnénk állásfoglalást, hogy a beszerzett gépjármű ez esetben pontosan minek minősül, mivel továbbértékesítési céllal szerzi be, de továbbértékesítés előtt egyedi alkatrészeket, karosszériaelemeket gyártat az autókra. Az autókat Magyarországon forgalomba helyezi, kötelező felelősségbiztosítást és cascot is köt a gépjárműre, és az autó „saját lábán” megy a fejlesztőhöz, más utat az autó igazolhatóan nem tesz meg, viszont költségek kapcsolódnak hozzá (tankolás, e-matrica). A megvásárolt autó azonnal a német partnerhez kerül, nem használják forgalomban, el sem hagyja az épületet, ahol a fejlesztés történik. Az autók általában bő 1 évet vannak a vállalkozás tulajdonában, főleg az alapanyag- és alkatrészhiányból, és a beszerzési láncok lassulása miatt. Jól járunk-e el, ha aktiváljuk a beszerzett személygépkocsit, vagy esetleg készletként, vagy mint prototípus kell nyilvántartásba venni? További kérdés, hogy a leírt felhasználás mellett milyen dokumentációval, és milyen körülmények fennállása mellett igazolható a továbbértékesítési cél, és ez alapján levonásba helyezhető-e az áfa, és ha igen, akkor mikor és milyen feltételekkel helyezhető levonásba az áfa a gépjármű vásárlás kapcsán? Köszönöm a válaszát!