Hozzászólások 0

Albérletkezelés

Tisztelt Szakértő! Könyveléssel keresett meg bennünket egy társasházkezeléssel, ingatlankezeléssel és hasznosítással foglalkozó kft. A kft. tevékenységének része magánszemélyek ingatlan bérbeadása is, és a bérbeadás teljeskörű felügyelete (bérleti díj és rezsi költségek beszedése). Ezért a munkáért leszámláz egy megállapodott összeget a bérbeadó részére. A bérlő ezen kft. részére utalja a kimutatott bérleti díj + rezsi összegeket, és a kft. ezen bérleti díj + rezsi összeget a bérbeadónak tovább utalja. A bérleti szerződés bérlő és bérbeadó szereplőkről szól, a szerződés egy pontja tartalmazza, hogy a bérlő részéről a bérbeadás lebonyolítását a kft. intézi és kezeli. Kérdéseim: 1. Megfelelő erre ez a bérleti szerződés, vagy kell-e 3-as megállapodás, melyet mind a 3 fél ír alá? 2. A bérlettel kapcsolatos albérleti díj + rezsi (mely a bérbeadó nevére szól) beutalása a kft. részére, melyet azonnal tovább is utal, ezt számviteli szempontból miként kell kezelni a kft. részéről? Mivel ez nem az ő bevétele, hiszen azonnal továbbutalásra kerül? Véleményezésem szerint nem árbevétel, de nem is egyéb bevétel. 3. Ezt az ügyletet eddig azzal a hibával folytatta az albérletkezelő, hogy a számlát a kft. állította ki, viszont a pénzügyi részét (utalások bérlőtől, továbbutalás bérbeadónak) saját privát számláján bonyolította, ebből milyen szabálysértést követett el? Válaszukat előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1