• KölesPéter1 Zoltánné
Hozzászólások 0

Felszámolásból szerzett eszközök

Tisztelt Szakértő! Az alábbi témában szeretnék útmutatást kérni! Adott egy felszámolás alatt lévő cég, amelyik több telephellyel rendelkezik. Nem értékesíti a gépsorokat, kisebb-nagyobb eszközöket külön-külön, hanem szerződést köt külsős cégekkel a telephely kiürítésére. A szerződésben a telephelyen található eszközök nincsenek megjelölve, a szerződéses összeg csak a telephely kiürítésének díja. Hogyan, milyen értéken kellene a kiürítést végző cégnek azokat az eszközöket készletre – mert az így megszerzett eszközök egy részét értékesíteni fogja –, illetve nyilvántartásba venni? Nehéz kinyomozni, hogy ezeknek az eszközöknek mennyi a piaci értéke. Mondhatom-e azt, hogy értékesítés esetén az eladási ár 80 százaléka a nyilvántartási érték? És a tárgyi eszközként megtartott eszköznek mi legyen az értéke? És hogyan kell könyvelni a nyilvántartásba vételt? Egyéb bevétel lesz? Köszönöm, ha segítenek megoldani a problémát!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1