• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

EPR-kötelezettség vontató és vontatmány esetén

Tisztelt Szakértő! Fuvarozó cég a vontatóit és tartályos vontatmányait a cégcsoport által megjelölt külföldi beszállítótól szerzi be. Hogyan kell eljárni, és mi fog EPR-kötelezettséget keletkeztetni a cégnél? Ha a vontató N1 kategóriába tartozik, akkor EPR-köteles. Ilyen esetben is külön kell nyilvántartani és jelenteni a gumiabroncsot? Külön kell-e jelenteni a fedélzeti számítógépet mint elektronikai berendezést? Ha a vontató N2–3 kategóriába tartozik, akkor nem EPR köteles. EPR-köteles lesz-e a rajta lévő gumiabroncs, benne lévő motor vagy fedélzeti számítógép? A vontatmányok nem EPR-kötelesek. Kötelezettség keletkezik-e a rajtuk lévő abroncsok után? Ha az abroncsokat külföldön, a cég központjában cserélik, és ott válik hulladékká, kell-e egyáltalán EPR-t fizetni utánuk Magyarországon? Ha a tachográfot, amely használata kötelező, még Magyarországra kerülés előtt beszerelik a vontatókba, külön kell-e őket kezelni elektronikai berendezésként, vagy a fedélzeti számítógéppel egy tekintet alá esnek? Segítségét köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 October
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3