adozona.hu
EPR-kötelezettség vontató és vontatmány esetén
http://test-adozona.hu/kerdesek/2023_9_29_EPR_kotelezettseg_vontato_es_vont_jpo


EPR-kötelezettség vontató és vontatmány esetén
Tisztelt Szakértő! Fuvarozó cég a vontatóit és tartályos vontatmányait a cégcsoport által megjelölt külföldi beszállítótól szerzi be. Hogyan kell eljárni, és mi fog EPR-kötelezettséget keletkeztetni a cégnél? Ha a vontató N1 kategóriába tartozik, akkor EPR-köteles. Ilyen esetben is külön kell nyilvántartani és jelenteni a gumiabroncsot? Külön kell-e jelenteni a fedélzeti számítógépet mint elektronikai berendezést? Ha a vontató N2–3 kategóriába tartozik, akkor nem EPR köteles. EPR-köteles lesz-e a rajta lévő gumiabroncs, benne lévő motor vagy fedélzeti számítógép? A vontatmányok nem EPR-kötelesek. Kötelezettség keletkezik-e a rajtuk lévő abroncsok után? Ha az abroncsokat külföldön, a cég központjában cserélik, és ott válik hulladékká, kell-e egyáltalán EPR-t fizetni utánuk Magyarországon? Ha a tachográfot, amely használata kötelező, még Magyarországra kerülés előtt beszerelik a vontatókba, külön kell-e őket kezelni elektronikai berendezésként, vagy a fedélzeti számítógéppel egy tekintet alá esnek? Segítségét köszönöm!