Hozzászólások 0

Megrendelt, majd visszamondott, át nem vett megrendeléssel kapcsolatos lehetőségek

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kér(d)éssel fordulok Önhöz! Adott egy kereskedelmi cég, az ügyfelem, mely speciális takarítóeszközöket forgalmaz. Egyik vásárlója megrendelt nála március 8-án 4,5 millió forint értékű árut. Ennek 40 százalékát előlegszámla alapján ki is fizette. Április elején megérkeztek a megrendelt termékek, a végszámla kiállításra és kiküldésre került a vevő részére. Jelezték neki, hogy jöhet az áruért, az átvehető. A vevő azonban nem ment, és nem is jelentkezett. Többször is keresték telefonon, de nem vette fel. Ezen a héten azonban kapcsolatba lépett ügyfelemmel, jelezte, hogy nem kéri az árut, eláll a vásárlástól. Ilyenkor milyen lehetőségei vannak a kereskedőnek? Vissza kell-e fizetnie az előleget, kérhet-e bármiféle kártérítést az okozott kár miatt? Kötelezhető-e a megrendelő az áru átvételére, és kifizetésére? Annyira speciális az áru, hogy azt nagyon nehéz másnak továbbértékesíteni, a külföldi partner pedig nem veszi vissza. Milyen lehetőségei vannak a forgalmazónak? Válaszát előre is köszönöm! Duzs Erzsébet


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1