adozona.hu
Megrendelt, majd visszamondott, át nem vett megrendeléssel kapcsolatos lehetőségek
http://test-adozona.hu/kerdesek/2023_7_26_Megrendelt_majd_visszamondott_at__srk

Megrendelt, majd visszamondott, át nem vett megrendeléssel kapcsolatos lehetőségek
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kér(d)éssel fordulok Önhöz! Adott egy kereskedelmi cég, az ügyfelem, mely speciális takarítóeszközöket forgalmaz. Egyik vásárlója megrendelt nála március 8-án 4,5 millió forint értékű árut. Ennek 40 százalékát előlegszámla alapján ki is fizette. Április elején megérkeztek a megrendelt termékek, a végszámla kiállításra és kiküldésre került a vevő részére. Jelezték neki, hogy jöhet az áruért, az átvehető. A vevő azonban nem ment, és nem is jelentkezett. Többször is keresték telefonon, de nem vette fel. Ezen a héten azonban kapcsolatba lépett ügyfelemmel, jelezte, hogy nem kéri az árut, eláll a vásárlástól. Ilyenkor milyen lehetőségei vannak a kereskedőnek? Vissza kell-e fizetnie az előleget, kérhet-e bármiféle kártérítést az okozott kár miatt? Kötelezhető-e a megrendelő az áru átvételére, és kifizetésére? Annyira speciális az áru, hogy azt nagyon nehéz másnak továbbértékesíteni, a külföldi partner pedig nem veszi vissza. Milyen lehetőségei vannak a forgalmazónak? Válaszát előre is köszönöm! Duzs Erzsébet