adozona.hu
Helyesbítő számla
http://test-adozona.hu/kerdesek/2023_5_17_Helyesbito_szamla_ylq


Helyesbítő számla
Tisztelt Szakértő! Társaságunk több telephelyen kiskereskedelmi boltot üzemeltet, ahol kötelező az online pénztárgép használata. Ezen telephelyeken egy jövőbeli termékértékesítéshez az ügyfelek előleget fizetnek be, amely – mivel az ügyfelek nem kérnek számlát – a pénztárgépbe történő beütéssel kerül rögzítésre, az ügyfél befizetését a pénztárgépes nyugta bizonyítja. Az ügyletet követően – akár több hónap múlva – a vevő szerződéstől történő elállása vagy egyéb okok miatt a befizetett előleg visszafizetésére kerül sor. Ezen visszafizetés nem a kiskereskedelmi egységben fog történni, hanem a társaság központja kezeli a visszafizetendő összegek dokumentálását követően, és a visszafizetendő összeget a vevőnek banki átutalással, vagy belföldi postautalvánnyal fizetik vissza. Kérjük szíves segítségüket annak eldöntésében, hogy hogyan, milyen bizonylattal történjen a pénztárgépes nyugta stornózása ahhoz, hogy az adóhatóság szabályosnak minősítse?