adozona.hu
Ingatlanberuházás kezelése
http://test-adozona.hu/kerdesek/2023_4_27_Ingatlan_beruhazas_kezelese_fkg
Ingatlanberuházás kezelése
Cégem vásárolt egy új ingatlant, nem tudtuk az elején, milyen célból (saját iroda, vagy kiadja vagy eladás), csak befektettük a pénzt. Az átvételt követően berendeztük, de azóta üresen áll, még semmilyen célból nem használtuk. Az ingatlant, a járulékos költségeket és a bele vásárolt bútorokat, eszközöket a 16-os főkönyvön befejezetlen beruházásként gyűjtöttük össze. Kérdéseim: 1) Követtünk-e el hibát, hogy nemcsak az ingatlant, hanem minden hozzá kapcsolódó apró tételt is a 16-on kezeltünk? 2) Követtünk-e el hibát, hogy nem aktiváltuk akkor, amikor az ingatlan átadása megtörtént részünkre az építtetőtől, ha igen, szükséges lenne beszámolót is javítani? 3) Ha üresen áll az ingatlan, szükséges-e egyáltalán aktiválni? 4) Ha értékesítés felé hajlunk, akkor vezethetjük-e készletre, nemcsak az ingatlant, hanem minden költséget együtt? 5) És ami a legfontosabb, ha úgy döntünk, értékesítjük, akkor az új ingatlan áfamegítélése szempontjából a 2 évet pontosan hogyan kell érteni? Mikortól indul: a) az ingatlan átvételétől, b)16-ról való levezetéstől/számviteli aktiválástól számítottan, c) esetlegesen a készletre vétel időpontjától? És hogy a két év naptári év, mint mondjuk az szja ingatlan eladásnál szokás számolni, vagy pontos dátumtól dátumig számolandó? Köszönöm a válaszukat.