adozona.hu
Számlaprobléma
http://test-adozona.hu/kerdesek/2023_2_20_Szamlaproblema_wba
Számlaprobléma
Tisztelt Adózóna! Véleményüket kérném az alábbi számlaprobléma miatt. Szlovák cég kért fuvart, magyar speditőrön keresztül magyar fuvarozó kapott a szállításra megbízást. Az árut a fuvarozó 2022.07.08-án vette fel, 2022.07.11-én szállította, és rakta le (tehát a kért napon felvette, a kívánt napon leadta az árut). A fuvardíj számláját kiállította nekik, a felrakási napi teljesítéssel. A speditőrtől 2022. 08. hóban visszaérkezett a fuvarozóhoz a számla egy dokumentummal, amelyben visszautasítják a számlát, nem megfelelő teljesítési dátum megadása miatt. A speditőr olyan számlát kér, amelyen a cmr-en szereplő dátum a teljesítés dátuma (de azon ugyebár a cmr kitöltésének a dátuma szerepel, nem pedig a felvétel napja). Ami aggályos: 1. Mi van akkor, ha a vállalkozás szünetelt éppen, és nem állíthat ki a fuvarozó számlát a megadott teljesítési dátumra? 2.) Vagy ha azon a napon betegség miatt táppénzen volt? 3.) Mivel a fuvarozó havi áfás, az áfa már le volt zárva, így arra már nem tud teljesítést írni utólag. 4.) Azon a napon a teherautóm nem tartózkodott sem abban a városban, de még csak abban az országban sem, ahol felvettem a rakományt. Ez egy vizsgálat esetén kiderülhet, és ebben az esetben nem megfelelő dokumentáció vezetéséért megbírságolhatják a fuvarozót? A számlabeérkezés és annak visszaküldése között szinte egy teljes hónap eltelt, a kifizetése sem történt meg. Véleményük szerint jogosan kéri a teljesítés dátumát a speditőr a cmr-hez igazítani a fentiek szerint?