Hozzászólások 0

Számlaprobléma

Tisztelt Adózóna! Véleményüket kérném az alábbi számlaprobléma miatt. Szlovák cég kért fuvart, magyar speditőrön keresztül magyar fuvarozó kapott a szállításra megbízást. Az árut a fuvarozó 2022.07.08-án vette fel, 2022.07.11-én szállította, és rakta le (tehát a kért napon felvette, a kívánt napon leadta az árut). A fuvardíj számláját kiállította nekik, a felrakási napi teljesítéssel. A speditőrtől 2022. 08. hóban visszaérkezett a fuvarozóhoz a számla egy  dokumentummal, amelyben visszautasítják a számlát, nem megfelelő teljesítési dátum megadása miatt. A speditőr olyan számlát kér, amelyen a cmr-en szereplő dátum a teljesítés dátuma (de azon ugyebár a cmr kitöltésének a dátuma szerepel, nem pedig a felvétel napja). Ami aggályos: 1. Mi van akkor, ha a vállalkozás szünetelt éppen, és nem állíthat ki a fuvarozó számlát a megadott teljesítési dátumra? 2.) Vagy ha azon a napon betegség miatt táppénzen volt? 3.) Mivel a fuvarozó havi áfás, az áfa már le volt zárva, így arra már nem tud teljesítést írni utólag. 4.) Azon a napon a teherautóm nem tartózkodott sem abban a városban, de még csak abban az országban sem, ahol felvettem a rakományt. Ez egy vizsgálat esetén kiderülhet, és ebben az esetben nem megfelelő dokumentáció vezetéséért megbírságolhatják a fuvarozót? A számlabeérkezés és annak visszaküldése között szinte egy teljes hónap eltelt, a kifizetése sem történt meg. Véleményük szerint jogosan kéri a teljesítés dátumát a speditőr a cmr-hez igazítani a fentiek szerint?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1