• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Társasház albetétek összevonása

Tisztelt Szakértők! Kérem szíveskedjenek segíteni, tanácsot adni az alábbi kérdésben! Adott egy társasház (albetétek száma: 486 db) , melynek gazdálkodása különálló épületből áll. A társasház könyvvezetés módja kettős könyvvitel. A műszaki leírás szerint egy helyrajzi számon szereplő épülettömb 18 db – az ABC nagybetűivel jelölt – különálló, iroda, garázs, műhely, illetve lakásépületként funkcionáló többszintes épületből áll. A társasház alapító okirat rendelkezéseinek megfelelően 18 102 m2 területen fekvő ingatlan a MÁV tulajdonában áll mint öröklakás, örökiroda és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek – továbbiakban együtt: öröklakások természetben megosztva – a telek és közös tulajdonban maradó részek közös használatának jogával a vevő külön tulajdonába kerülnek azzal, hogy a mindenkori tulajdonostársak egymás közötti jogviszonyát 1997. évi CLVII. törvény és az alapító okiratban foglaltak szabályozzák. A fentiekben bemutatott társasház könyvelésével bíztak meg. A kérdésem arra irányul, hogy a társasház SZB tagjának az a kérése, hogy a MÁV tulajdonában lévő (maradt) iroda helyiségeit épületenként az albetétek összevonását kérik a könyvelésben a törzsadatok felvitelénél, mivel egy összegben fizetik be havonta a közös költséget. Ha az összevonás után valamely iroda értékesítésre kerül, akkor hogyan lehet nullás igazolást kiadni? Egyáltalán össze szabad-e vonni egy könyvelőnek ezeket? Az alapító okirattól a földhivatali bejegyzéstől ilyen mértékben el szabad-e térni? Köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 February
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2