adozona.hu
Nemzetközi fuvarozás – külföldi napidij
http://test-adozona.hu/kerdesek/2022_12_2_Nemzetkozi_fuvarozas__Kulfoldi_na_qei
Nemzetközi fuvarozás – külföldi napidij
Tisztelt Adózóna! Állásfoglalásukat kérném! Magyar cég jogszabályi rendelkezések szerint engedélyhez kötött nemzetközi közúti közlekedési szolgáltatást végez. Munkavállalók munkaköre: gépkocsivezetők, akik nemzetközi közúti árufuvarozásban kerülnek foglalkoztatásra. Résztvevő cégek: eladó, vevő, fuvarozó cég. Adott az eladó, akinek termékét kell elszállítani. Az áru kisteherautó gépjármű. Az áru nem a fuvarozó cég tulajdona. Az áru tulajdonosa az eladó. A kisteherautókat, mint árut az eladótól a fuvarozó cég autószállító tehergépkocsival fuvarozza a vevő telephelyére (nemzetközi viszonylatban). Van egy különleges szegmens, akikre a kérdés vonatkozik: a fuvarozó cég gépkocsivezetőinek egy része nem autószállító tehergépkocsival végzi a kiszállítást, hanem az áruként funkcionáló kisteherautóba beülve, azt közúton vezetve juttatja el a vevőhöz, azaz az árut nem egy másik járművel kiszállítják, hanem saját kerekén gurul a kézbesítés címre (az áru „saját lábán” jut el a vevőhöz). A kisteherautók egyszeri, eseti útvonalengedéllyel és eseti rendszámmal rendelkeznek erre az eseményre. Tehát ebben az esetben a fuvarozó cég az áruszállításához áruszállító járművet nem, csak a gépkocsivezetőket mint élőmunkaerőt szolgáltat. Ezek a gépkocsivezető munkakörben dolgozó munkavállalók nemzetközi közúti árufuvarozásban foglalkoztatott gépkocsivezetőnek minősülnek-e, és így jogosultak-e a 285/211 kormányrendelet 1. § szerint meghatározott napi 60 eurós adómentes napidíjra?