• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Telefonszámla könyvelése – közvetített szolgáltatás

Tisztelt Szakértő! A céghez beérkező telefonszámla könyvelésével kapcsolatosan szeretnék kérdezni. Társaságunk a beérkező telefonszámla (Áfa tv. mellékletében felsorolt SZJ számai vonatkozásában) az áfatartalom 30%-át nem vonja le, mivel a magáncélú használatot kiszámlázzuk, de az nem éri el a számla 30%-át. A magáncélú telefonhasználat nem tételes, hanem 20% átalány formájában került meghatározásra, melyet minden hónapban továbbszámláznunk a munkavállalók felé. A jelenlegi gyakorlat alapján a beérkező számla költségként kerül elszámolásra (T.52*), azaz nem közvetített szolgáltatásként kezeljük a 20% részt, amit továbbszámlázunk majd. Oka: a számviteli törvény szerinti a közvetített szolgáltatás fogalmából ered és abból, hogy nem tételes továbbértékesítés (közvetítés), hanem %-os. Korábbi munkahelyemen fix összeg volt meghatározva vélelmezett magáncélú használatként és attól függetlenül, hogy elérte a 20%-ot vagy sem, közvetített szolgáltatásként kezeltük, amit a revízió sohasem kifogásolt. (Ha nem érte el a 20%-ot, akkor szja és szocho lett a 20% és a "fix" összeg különbözete után fizetve.) Kérdésem tehát az, hogy valóban nem felel meg a közvetített szolgáltatás tényének, ha nem tételes az alátámasztás, hanem százalékos (ami jelen esetben telefonhasználat 20%-a) és helyes-e a könyvelés, hogy a beérkező számlaköltség (T. 52*) és a továbbszámlázott rész egyéb bevétel (96*)? Válaszukat előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1