Hozzászólások 0

Visszavásárolt készlet (nem minőségi hiba miatt)

Tisztelt Szakértők! Szeretnénk a vélenyüket kérni az alábbi ügylet megítélésében: Társaságunk és az egyik vevőnk között olyan tartalmú szerződés jött létre, melyben külön kikötésre került, hogy bizonyos feltételek megvalósulása esetén a vevő kérésére társaságunk köteles a terméket visszavásárolni, és a szerződésben meghatározott vételárat megfizetni. A visszavásárlás nem hibás teljesítés miatt történik, hanem mert a vevőnek vagy az ő vevőjének valamilyen okból nincs szüksége a termékre. A termék nem is jut el minden esetben a végső vevőhöz, így sokszor a fizikai teljesítés részben valósul csak meg. A visszavásárlás általában az eredeti számla kifizetésének esededékessége előtt megtörténik, így társaságunk jóváíró számlát állít ki az ilyen esetekben, mert az a megítélésünk, hogy egyazon ügyletként kell, hogy kezeljük. Szíves segítségüket szeretnénk kérni, hogy helyesen járunk-e el a fentiek szerint, vagy inkább az lenne a helyes eljárás, ha a vevő állítana ki számlát a visszavásárolt termékekről társaságunk részére? Köszönöm szépen! Üdvözlettel: Toronyai Andrea


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1