adozona.hu
Lakóingatlan felújítása
http://test-adozona.hu/kerdesek/2021_5_24_Lakoingatlan_felujitasa_cqx


Lakóingatlan felújítása
Tisztelt Szakértők! Egy kft. az egyik tag magántulajdonában lévő lakóépületnek minősülő ingatlanon az elmúlt 3-4 évben összesen 1800 ezer Ft értékben felújítást végzett abból a célból, hogy később a kft. székhelye oda kerül áthelyezésre. A kft. alanyi adómentes, így áfa-visszaigénylésre nem került sor. Mivel az ingatlant nem vette még használatba a cég, valamint a felújítás még nem fejeződött be, így a könyvelésben befejezetlen beruházásként van nyilvántartva a kifizetett összeg. Idén a tag úgy döntött, hogy mégsem szeretné, ha a székhely ott lenne, így várhatóan soha nem is lesz bérleménye a lakóingatlan a cégnek. A kérdésünk az, hogyan kell kivezetni a könyvelésből a kifizetett összeget? Elég, ha a tag visszafizeti az 1800 ezer Ft-ot a cégnek, vagy kamattal növelten (jegybanki+5%) kell visszafizetnie? Az egészről elég, ha írnak egy jegyzőkönyvet, vagy részletesen fel kell sorolni, hogy melyik évben mennyit költött a cég a felújításra? Van-e valami, ami esetleg még negatívumként felmerülhet adózási szempontból, vagy ha visszafizetésre kerül az összeg, akkor semmilyen adóhátrány/negatív adókövetkezmény nem érheti a céget egy ellenőrzés során? Válaszukat előre is köszönjük.