adozona.hu
Visszáruszámla – számvitel, áfa
http://test-adozona.hu/kerdesek/2021_1_20_Visszaru_szamla_szamvitelafa_pva


Visszáruszámla – számvitel, áfa
Tisztelt Szakértő! Társaságunk 2020.12.08-án EU-s partnerének gépalkatrészt szállított. Partnerünk 2020.12.16-án kiállította reklamációját és visszáruszállító levelét, 3 darab alkatrészt 5000 euró értékben nem fogadott el, hiba miatt, és kérte, hogy szállítsuk vissza. A visszaszállítást 2021. január 13-án kezdte meg a fuvarozó, 14-én rakta le az alkatrészt telephelyünkön. Visszaszállítás miatt számlát kell kiállítanunk a visszahozott tételekről. Mi a számla teljesítési időpontja áfa és számvitel szempontjából? Mikor állítom ki a számlát, a reklamáció kézhezvételekor (elfogadott reklamáció) vagy, amikor a visszaszállítás megtörtént? Milyen árfolyamon? A vevő a terméket újragyártás vagy javítás után ismételten kéri kiszámlázni. Előfordul olyan eset, hogy jóval később jelzi a hibát, mint, hogy kiszállítottuk, több hónap is eltelik. Kérem segítségét a helyes eljáráshoz!