• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Barter ügylet celebbel – médiamegjelenés vs. ajándékkártya

Tisztelt Szakértő! Cégünk termékeinek népszerűsítésére egy ismert celebbel kíván szerződést kötni. A szerződést nem magánszeméllyel, hanem a celeb kft.-jéval kötjük. Az ismert személyiség a közösségi felületeken (Insta, facebook, Youtube csatorna stb.) meghatározott számú megjelenést ad a termékeink bemutatásával és népszerűsítésével, cégünk pedig ennek fejében ajándékkártyával fizetne, és ebből tudná a celeb megvásárolni a népszerűsíteni kívánt termékeket (amit természetesen utána saját célra hasznosíthat). A celeb kft.-je negyedévente állítana ki számlát az addig teljesített megjelenésekről, mint szolgáltatásról. A mi cégünk (aki a megbízó) a megbízás elején számviteli bizonylatot adna az ajándékkártyáról, amit a szerződés időtartama alatt tetszőleges ütemben vásárolhat le a Megbízott az egyes megjelenésekhez. Cégünk többféle áfakulcsú terméket forgalmaz. Kérdésem lenne, hogy megbízói oldalról áfa-, szja-, szocho-, taoszempontból kell-e számítanunk plusz teherre? (A megbízott oldalán keletkezett adókötelezettség – például a celeb a reklámozott termékeket a forgatást követően saját célra hasznosítja – jelenleg számunkra irreleváns.) Válaszát előre is köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1