adozona.hu
Barter ügylet celebbel – médiamegjelenés vs. ajándékkártya
http://test-adozona.hu/kerdesek/2021_12_16_Barter_ugylet_celebbel__mediamegj_ltv


Barter ügylet celebbel – médiamegjelenés vs. ajándékkártya
Tisztelt Szakértő! Cégünk termékeinek népszerűsítésére egy ismert celebbel kíván szerződést kötni. A szerződést nem magánszeméllyel, hanem a celeb kft.-jéval kötjük. Az ismert személyiség a közösségi felületeken (Insta, facebook, Youtube csatorna stb.) meghatározott számú megjelenést ad a termékeink bemutatásával és népszerűsítésével, cégünk pedig ennek fejében ajándékkártyával fizetne, és ebből tudná a celeb megvásárolni a népszerűsíteni kívánt termékeket (amit természetesen utána saját célra hasznosíthat). A celeb kft.-je negyedévente állítana ki számlát az addig teljesített megjelenésekről, mint szolgáltatásról. A mi cégünk (aki a megbízó) a megbízás elején számviteli bizonylatot adna az ajándékkártyáról, amit a szerződés időtartama alatt tetszőleges ütemben vásárolhat le a Megbízott az egyes megjelenésekhez. Cégünk többféle áfakulcsú terméket forgalmaz. Kérdésem lenne, hogy megbízói oldalról áfa-, szja-, szocho-, taoszempontból kell-e számítanunk plusz teherre? (A megbízott oldalán keletkezett adókötelezettség – például a celeb a reklámozott termékeket a forgatást követően saját célra hasznosítja – jelenleg számunkra irreleváns.) Válaszát előre is köszönöm.