adozona.hu
Megszűnt egyéni vállalkozó számlázása
http://test-adozona.hu/kerdesek/2021_11_24_Megszunt_egyeni_vallalkozo_szamla_hey


Megszűnt egyéni vállalkozó számlázása
Tisztelt Szakértő! Cégünk (kft.) megrendelőként aktiválandó szoftverfejlesztés/adatbázis kialakítás munkára előleget adott egy egyéni vállalkozónak, melyről az előlegszámlát megkapta. Az egyéni vállalkozó munkát végzett, cégünk az internetes felületen átvizsgálta a rendelkezésére bocsátott, további munkálatokat igénylő felületet, teljesítésigazolást nem adott ki. (Az elvégzett munka „eredménye” használatba vételre ugyan alkalmas, de nem a megrendelő igényeinek megfelelő, és nem teljes körű.). A részlegesen elvégzett munka az előleggel arányos. A megrendelő nem kívánja a további fejlesztést elvégeztetni, egyik fél sem kívánja a projekt további folytatását, a szerződésből eredő pénzügyi vita nem áll fenn. Hogyan dokumentálandó a fenti eset, milyen számlázási, és/vagy egyéb bizonylatkiállítási kötelezettség van, tekintettel arra, hogy a vállalkozó időközben megszüntette az egyéni vállalkozását, így végszámlát nem tud kiállítani? A számviteli törvény hatálya alá tartozunk, és könyveinkben a fizetett előleget tartjuk nyilván. Megrendelőként milyen bizonylat alapján, és milyen könyvelési tétellel tudjuk az előleget ráfordításként elszámolni?