• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Tengeri fuvardíj számlázása

Cégünk szállítmányozással és fuvarszervezéssel foglalkozik és egy magyar ügyfelünktől megbízást kaptunk egy szállítmány elszállítására és fuvarszervezésére Kínából – Magyarországra. A fuvarparitás FOB Shanghai volt, tehát a kínai kikötőtől Magyarországon házig szállítva minden költség az ügyfelemet terheli. Az árut elszállítottuk a kínai kikötőből Koper (Szlovénia) kikötőig, ahol a vámközreműködésben egy szlovén vámügynök segítségével az árut szabad forgalomba helyeztük 42 000 eljáráskóddal. A vámkezelés után a szállítmányt vasúton szállítottuk el Budapestre, majd közúton szállítottuk ki ügyfelünknek, Magyarországra. A Szlovéniában történő vámkezeléskor az EU-n kívüli tengeri fuvardíjat és a biztosítást bevallottuk mint vámértéknövelő tényezőt. A fuvarozásról szóló számlázáskor a tengeri fuvardíjat Shanghai-Koper útvonalra „mentes az adó alól” megnevezéssel tüntettük fel mint külföldi fuvardíjat, és az áru ezen a szakaszon még nem volt szabad forgalomban. A szállítmánybiztosítás díja pedig a tengeri fuvarszakaszhoz kapcsolódik, ami ezért szintén mentes az adó alól. A vámkezelés után a szabad forgalomba helyezett szállítmányt mozgatjuk, fuvarlevelet állítunk ki hozzá, megszervezzük a vasúti utófutását Budapestre, majd kiszállítjuk az ügyfélnek, de ezek a költségek már a szabad forgalomba helyezett terméket terhelik, és az EU határán belül, azaz a fuvardíjat +27 százalékos áfa felszámolásával állítottuk ki. Kérdésem az, hogy megfelelő-e a tengeri fuvardíj adómentes számlázása?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1