adozona.hu
Nyílt végű lízingszerződés elektromos autónál
http://test-adozona.hu/kerdesek/2020_10_11_nyiltvegu_lizingszerzodes_qhm


Nyílt végű lízingszerződés elektromos autónál
Tisztelt Szakértő! Cégünk 60 hónapos futamidejű, nyílt végű lízingszerződés keretében szerez be elektromos személygépkocsit. Ezzel kapcsolatban az alábbi kérdéseim lennének: 1. A kezdő befizetésnél 60%-os önerővel kalkulálunk. Több autókereskedéstől is kértünk lízingajánlatot, de legutóbb a 60%-os önrészt nem javasolták, csak maximum 50%-ot, mert azt a NAV szempontjából magas kezdő befizetésnek tartották ebben a konstrukcióban, bár eddig mindenhol gond nélkül kiadták a 60%-os kalkulációkat. Mi erről a véleménye, sok a 60%? 2. Az autót az ügyvezető tulajdonában lévő ház garázsában fogjuk tárolni, amelyért, illetve még egy helyiség háttér iroda jellegű használatáért a cég bérleti díjat fizet az ügyvezető részére. Ebben az esetben a kilométer-nyilvántartásban a garázs és a telephelyek közötti közlekedés elszámolható-e üzleti használatnak a havi üzleti/magánhasználat megállapításánál? 3. Telephelyként be kell jelenteni a bérelt garázsrészt, illetve a bérelt helyiséget, vagy elég a bérleti szerződés? 4. Az elektromos autót a garázsban fogjuk tölteni. Hogyan számoljon el a cég az ügyvezetővel a feltöltés során felvett áram tekintetében? Almérőt nem tervezünk felszerelni. Esetleg szóba jöhet a bérleti díj növelése egy energia átalánydíjjal vagy a havi futásteljesítmény során elhasznált energia díját arányosítsuk a korábban leírt módszer szerint, és erről adjon számlát az ügyvezető, aki a bérbeadás miatt adószámmal rendelkezik? Köszönöm megtisztelő válaszát!