• Névtelen kérdező
1

Telephely munkavállalója

Tisztelt Szakértő! Segítséget szeretnék kérni telephely-alkalmazotti bejelentéssel kapcsolatban. Adott gazdasági egység (magyarországi kft.) és külföldi (EU-s – nem magyar – állampolgár) magánszemély között létrejött egy munkaszerződés, mely szerint a munkavállalónak saját országában kell ellátnia a feladatát. Irodát nem hoznak létre. Magyarországon gyakorlatilag pár napot fog tartózkodni, az esetleges megbeszélések alkalmával. Ebben az esetben a munkavállaló alkalmazása, munkavégzése telephelyet keletkeztet-e az EU-s országban? Vagy kiküldetésben is dolgozhat a munkavállaló a saját országában? Otthonában? Az EU-s rendelkezések szerint a munkavállaló adózási illetősége a munkavégzés országa. A kérdésem az, hogy a munkavállalót milyen minőségben és hol kell bejelenteni az adóhatóság részére? – Külföldi telephely létrehozása esetén a másik állam (adó- és járulék-) szabályai vonatkoznak-e rá? Ebben az esetben az adót és a járulékokat megfizetni is ott kell. De a munkaszerződését is pontosítani kell, hiszen ebben az esetben már a foglalkoztató a „Telephely”. Itt már mint telephely a helyi szabályoknak megfelelően adózik. Van-e egyéb alkalmazotti bejelentési kötelezettsége a magyarországi kft.-nek itthon? – Abban az esetben, ha a magyarországi kft. mint munkáltató kiküldi a külföldi munkavállalót a saját országába, max 2 évre. Akkor a magyar tb szerint adózik? Vagy a másik állam felé van adólevonási és -befizetési kötelezettsége? Segítségüket előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1