Hozzászólások 0

Reklámadó alanya, alapja

Tisztelt Szakértő! Reklámadóval kapcsolatos kérdést szeretnék feltenni egy szemléltetett példán keresztül körbejárva a közzétevő és megrendelő adófizetési kötelezettségét. Cégünk főtevékenysége reklámügynöki tevékenység, nagyobb bankok (például az OTP, MKB stb.) kölcsöneinek, hiteleinek interneten keresztüli összehasonlításával foglalkozik. A hirdetés díjazása kattintás alapon történik. Például: az OTP-re 10x kattintottak egy adott hónapban 1 kattintás ára 10 forint, tehát 100 Ft-ot fogunk kiszámlázni az OTP-nek. 1. Saját internetes honlapunkon kattint rá az OTP-re valaki, akkor ilyenkor mi számítunk a reklám közzétevőjének? Tehát minket terhel a reklámadó? 2. Google-on keresztül hirdetjük a saját oldalunkat. Az ügyfél például beírja a Google felületébe, hogy hitel kondíciók összehasonlítása és feldobja a mi internetes oldalunk (tehát a Google-on keresztül jut el az ügyfél az oldalunkra), akkor ebben az esetben a Google vagy cégünk a hirdetés közzétevője? Itt rákanyarodnék a megrendelő fogalmára. Továbbra is a példánál maradva. A Google-tól nem kaptunk nyilatkozatot arról, hogy ő megfizetné az adót, ebben az esetben mi válunk a reklám megrendelőjévé? Mi lesz a reklámadó alapja? Más felületeken is hirdetjük oldalunkat. XY Kft.-vel megállapodtunk hogy oldalunkat a startlap.hu-n fogja hirdetni, XY Kft. számlája tartalmazta, hogy nem fizeti meg a reklámadót. Ebben az esetben a startlap fogja megfizetni (mint közzétevő) vagy nekünk is meg kell mint megrendelőbej, hiszen XY cég nem fizette meg? Köszönöm


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1