• BÖRÖCZ ZOLTÁN
Hozzászólások 0

Személygépjárművek tartós bérlete és nyílt végű lízingje

Cégünk személygépjárműveket (8 darab) fog tartós bérletben vagy nyílt végű pénzügyi lízingben megvásárolni. A személygépjárműveket értékesítőink fogják használni, tehát a vállalkozás érdekében merül fel a költség. Mivel az autókat magáncélra is használhatják az értékesítők, így áfakérdések merülnek fel. 1.) Kedvezőbb díjat tudunk elérni abban az esetben, ha van egy nagyobb indulórészlet. Azt még tudom, hogy az indulórészlet esetén az indulórészlet költségét fel kell majd osztanom a teljes futamidőre, azaz 48 hónapos szerződés esetén az induláskori díjat osztom 48 hónappal, és így határolgatom a költséget. DE nem tudom, mit lehet tenni ilyenkor az induló költség áfavonzatával? Milyen arányban tudom ezt visszaigényelni? 2.) Az is tiszta, hogy az áfatörvény lehetőséget biztosít a személygépjárművek szervizköltsége áfájának 50 százalékos levonására mindenféle útnyilvántartás nélkül. DE gondolom, mivel a flottakezelő cég egy összegben számláza majd az autópark-kezelési díjat, így ez nem kezelhető külön, tehát – ha jól értem a törvényeket – a teljes szolgáltatás áfája a céges és a magánhasználat arányában vonható le? 3.) Vita merült fel azzal kapcsolatban is, hogy az útnyilvántartásban a magáncélú utakat fel kell-e tüntetni, vagy elég a nyitó és záró kilométeróra-állás, valamint a havi céges utak részletes vezetése. Ezt úgy értjük, hogy tudjuk a teljes havi futott kilométert, ebből levonjuk a céges érdekben megtett kilométereket, így megkapjuk a magánhasználati kilométereket.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1