• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Előre fizetett "kredit" bizonylatolás

Tisztelt Hölgyem/Uram! Adott egy nagykereskedelmi vállalkozás, ahol arra próbálunk megoldást találni, hogy a napi készpénzes értékesítést átalakítsuk. Egy jövőbeni jogszabályváltozás következtében csak banki átutalással lehetne majd a termékeket értékesíteni, de partnereinknek javarészt készpénzes bevételei vannak, illetve egyéb okokból nem mindenki szeretné minden vásárlását banki átutalással rendezni. Arra gondoltunk, hogy egy lehetséges megoldás lenne az is, ha előre egy bizonyos összeget befizetnének a bankszámlánkra és ez, mint egy "kredit" funkcionálna. A később leadott megrendelések kiszámlázásra kerülnének és a kiegyenlítés ebből az előre feltöltött összegből történne. Lehetőség szerint nem szeretnénk előlegként kezelni és bizonylatolni az összeget, mert aránytalanul nagy terhet jelentene a dupla bizonylatolás. Kérdésem az lenne, hogy milyen számviteli és adózási megoldás létezhet erre, illetve hogyan kezelhető az előre feltöltött összeg? Valami hasonló megoldást szeretnénk találni, mint például az előre fizetett útdíj. Itt is befizetünk egy bizonyos összeget előre, majd megkapjuk a számlát és a tehergépjármű fizetős útszakaszon való közlekedéssel csökken a befizetett összeg, de utólag már nem kapunk "végszámlát" Köszönettel


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1