adozona.hu
Pénztárgép
http://test-adozona.hu/kerdesek/2016_6_6_penztargep_yfs
Pénztárgép
Társaságunk 2016.09.30-tól nyugtaadási kötelezettségének kizárólag pénztárgéppel tehet eleget (gépjármű-javítási, gépjárműalkatrész-kiskereskedelem). A kérdésünk, hogy hogyan tudunk mégis mentesülni a pénztárgép alkalmazása alól? Társaságunk úgy döntött, hogy minden értékesítésről számlát állít ki (ezt bejelentette a NAV részére a megfelelő nyomtatványon). Nemcsak az üzletekben folyik készpénzes értékesítés, hanem a kiszállított áru ellenértékének egy része is készpénzben folyik be. Ezek elsősorban interneten beérkezett rendelések, amelyeket részben alvállalkozók, részben saját autók visznek ki a vásárlókhoz, akik lehetnek akár magánszemélyek, akár vállalkozások (kereskedők) is. A saját autóval kiszállított áruk ellenértékét a sofőrök az egyik telephelyen működő pénztárba fizetik ki. Az alvállalkozók által kiszállított áruk ellenértéke az előzőhöz hasonlóan pénztárba érkezik vagy átutalással. Jól gondoljuk-e, hogy mivel ezek mind számlával kísért értékesítések, ezért emiatt nem kell pénztárgép (hiszen amiről számlát adunk, arról nem szabad nyugtát kibocsátani)? Úgy gondoljuk, hogy ha nem használunk pénztárgépet, akkor a boltokban történő készpénzes értékesítésekről kell adatot szolgáltatni. De mi a helyzet az előbb részletezett telephelyre befolyt tételekkel? Illetve az alvállalkozó által beszedett készpénzes számlák ellenértékével, ami bankon keresztül érkezik? Illetve kell-e adatot szolgáltatni a bankkártyás tételekről? Köszönettel