adozona.hu
Alapítvány végelszámolása
http://test-adozona.hu/kerdesek/2015_1_11_Alapitvany_vegelszamolasa_rsu
Alapítvány végelszámolása
Tisztelt Szakértő! 2006-ban alakult, 0 forint vagyonnal rendelkező, körülbelül 5 éve nem működő alapítványt szeretnék megszüntetni. Összeszedtem az interneten, hogy mit kell csinálni, miket kell beadni. Azt szeretném kérni, hogy, ha valami hiányzik, vagy kérdésként írtam le, arra válaszoljon. Alapító kérelmet ad be a törvényszékhez. Melléklet: közgyűlési jegyzőkönyv 2 tanú aláírásával, jelenléti ív a közgyűlésről 2 tanú aláírásával. (MIT KELL MÉG MELLÉKELNI?) Kapok egy végzést, melyben felhívják az alapítót, hogy kezdeményezze a végelszámolást. 30 napon belül kuratóriumi ülést kell összehívni, mely dönt: – az alapítvány megszüntetéséről, – a végelszámolás kezdő időpontjáról, – a végelszámoló személyéről, – a végelszámoló díjazásáról, – a végelszámolás költségeinek megtérítéséről. A végelszámoló kérelmet nyújt be a törvényszékhez. Be kell jelenteni a végelszámolás megindítását elrendelő határozat keltét, a végelszámolás kezdő napját, a végelszámoló nevét, lakóhelyét. Mellékelni kell: – végzést, – kuratóriumi ülés jegyzőkönyvét, – jelenléti ívet, (EZEKET IS ALÁ KELL IRATNI 2 TANÚVAL?) 30 napon belül el kell készíteni a tevékenységet lezáró mérleget, záró bevallásokat. Végelszámoló feladata: – NAV értesítése (A T201-ES NYOMTATVÁNYON JELENTEM, VAGY VAN MÁS NYOMTATVÁNYON?) – bank értesítése, – végelszámolási nyitómérleg készítése, (EZT EL KELL FOGADTATNI A KÖZGYŰLÉSSEL?) – végelszámolási zárómérleg készítése – vagyonfelosztási javaslat – záró adóbevallások. Köszönettel: Fidler Gáborné